|
|
|
|---|---|
| Jag ska installera en AUX-ingång på min e46:a och vill sätta kontakten bredvid DSC-knappen i mittkonsollen. Hur tar jag bort förvaringsfacket under kliman? Jag har försökt pilla en del i ovankant men lyckas inte... Är det sedan fri väg nedanför facket, ner till knapparna för DSC och stolsvärme? Och hur är det uppåt, är det utrymme bakom kliman för att dra kabeln till stereon? | |
|
Kanske finns något här Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Om jag minns rätt, har inte pillat på detta sedan i sommras. Ta ur askkoppen ur hållaren Du lossar den svarta ramen som damasken till växespaken sitter i. Då ser du skruvana som håller panelen över växlspaken lossa dessa och ta bort panelen (var försiktig med kablarna till elhissarna). Om jag minns rätt ska den skjutas framåt en bit, den sitter ihakad i bakkant. Nu ska du kunna se skruvarna som håller den undre delen av mittpanelen. Ta bort skuvarna och sedan är det bara att lyfta ur den. |
|
| Tack för hjälpen, det är nu fixat och min kontakt sitter nu snyggt och prydligt bredvid högra knappen till stolsvärmen, precis som på bilden i länken jag fick ovan. Det var dock lite knepigt bakom denna panel (nyare än bilen på bilden), det sitter kretskort o lite annat som man måste slinka förbi med kabeln. | |
|
Hur installerar man en AUX ingång? Vad behöver man för prylar? |
|
|
Köp en kabel hos BMW-handlaren. Ta loss stereon (finns beskirvet här på forumet) samt bestäm var du vill sätta kontakten. Borra där ett hål och dra kabeln (som du kopplar baktill på stereon) bakom mittkonsollen och tryck ut genom ditt borrade hål. Du kan sätta den som jag till vänster om knappen för den högra stolsvärmen, men då måste du vara oerhört försiktig när du borrar i panelen och drar kabeln. Det finns nämligen ett kretskort precis bakom. Men om du tar loss hela listen med DSC-knappen och stolsvärmeknapparna så ser du nog var du kan borra. Men som sagt, du kan inte vara nog försiktig! Ett enklare ställe är t.ex. i askkoppen eller på sidan om mittkonsollen. Men det blri inte lika snyggt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.