|
|
|
|---|---|
|
Då var det dags igen.. Har problem med mitt centrallås på en E30 Touring -89. Ja jag vet att det finns en massa inlägg om detta men har ej hittat något som svara på min fråga. Frågan: Vid centralenheten som sittar under V-högtalare så finns det i samma kabel stamm som går till centralenheten en kontakt där det ska sitta ett Relä. På min sitter det inget relä och jag undrar om det ska göra det eller om det kan vara en extra utrustning eller något annat?? Om det nu ska sitta ett där så har det troligen på min bil trillat ner och lagt sig fint på plats i trösklen någonstans :). Har en bild på kabeln om ni vill se hur det ser ut så kan jag skicka denna till den som behagar. Ha det godis i snömodden. //Nicklas | |
|
Är det inte timerrelät till innerbelysningen tro. Det var extrautrustning vad jag vet. ///BMW - Was sonst! |
|
| Ingen aning... | |
|
Finns det fler säkringar att kolla som kan vara till C-låset än 27:an i säkringsdosan? //Nicklas |
|
|
Jag blir inte klok på detta, testade med att brygga kontakterna för att se om jag kunde få liv i något av låsen men det händer nada.. Säkringen är hel.. Några andra ideer på vad jag kan testa?? //Nicklas |
|
|
Problemet är nu löst. Det var dörrkontakten som strulade. Den var full med ärg och när jag skulle dela på den så gick en del av hanarna av. Så det blev till att förlänga sladdarna. Nu funkar allt kanon igen. //Nicklas |
|
|
Reläet som sitter vid c-låsstyrenheten är till uppvärmningen av dörrlåset. Den aktiveras när man lyfter på handtaget. |
|
|
Jag hittade på en tysk hemsida att reläet var till fördröjningen av innerbelysningen. Har inte hört att uppvärmningen av dörrlåset fanns på E30 men man ska ju inte förvånas över något. Hade varit skoj och få det svart på vitt vad reläet är till. Någon som vet??? //Nicklas |
|
teposen |
Vad ska det vara för säkring i 27:an i säkringsdosan? Jag har nämligen ingen säkring där på min 320 e30 -89, men jag har centrallås-motorer i båda dörrarna.. Tänkte testa om de funkar om man slänger i en säkring där.. |
teposen |
30A ska det väll vara? |
|
Jag hade en 20A i min.. //Nicklas |
|
|
jag har oxå problem med samma skit. dörrkontaken är den den som aktiverar innerbelysningen som ni pratar om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.