|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag fick plötsligt ett problem idag när jag var ute och körde. Laddningslampan började lysa svagt. Provade att gasa upp då slockade den. Misstänkte att det var "laddreläna" / kolen så jag tog in den och montera ner för att kolla kolen. Mycket riktigt så var kolen alldeles slut. Stack till mekonomen och bad att få ett nytt 425 pix inte så farligt. Men när jag kom ditblev jag påmind om att jag har en m52b28 snurra i min. Tänke kolla med dem om det var samma på 325:an och 328:an. Men de kunde inte finna att det fanns ens till den modellen. Så jag bad dem kolla 323an (m52). Den stämmde det var samma tänkte fan va bra.. Men när jag kom hem så ser jag att de ser annurlunda ut. Den jag har sitter kolen i ett "L" och den jag fick sitter dem helt rakt in. Hur kan det komma sig ? Har 328:an och 325:an inte samma generator !? tacksam för tips vem som kan ha sånna hemma imorgon "på en lördag" i malmö trakten ! mvh/Daniel Länk | |
|
Är det någon skillnad på 328:ans och 325:ans generator. Hittar ingen skilland i ETK,. Länk |
|
|
nummer 2 på bilden här ! Så ser den ut som jag fick men inte den som satt i utan den var l-formad. Länk Länk |
|
|
Löse sig var nere på mekonomen fick rätt regulator. Kan vara bra att ta med den för de slog på nummret som stod på den så jag fick rätt. Länk |
|
| vet du vilket nummer det var på den? jag måste till mekonomen o köpa till min 325 coupé -92, på måndag... Min generator la av igår :( Måste man ta bort den för att byta kolen? och hur tar man enklast bort generatorn? har inte varit nere o kollat då det är bäcksvart ute... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.