AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
767

efter ett långt frånfall är man tillbaka,känns bra,undringar om automat?

Visa användare
133
Dressa
850i -91
efter annat pyssel i ett år blev suget för stort och jag köpte mig en 740ia,e32.bilen känns bra och ser fin ut,dock finns lite rost på den och jag ska byta den fördömda kamkedjan i helgen,samnt kolla oljepumps bultarna..dock drar inte lådan ibland,men då lägger man i ett annat körprogram typ vinter och då funkar den kanon,man kan då gå tillbaka till economi tills man har stannat igen typ ett rödljus,då kan bilen ge fasen i att dra iväg så man får trycka i ett annat körläge för att komma iväg,,konstigt....

Dressa
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Låter som misstänkt plaskuleproblem.

Länk
Visa användare
133
Dressa
850i -91
ok,har läst mycket om det,dock trodde jag att lådan var konstig på alla körlägen och hela tiden,,dock fungerar min back väldigt bra,,han inte prova om den drar lite på neutral,då jag plockade ner den för att byta kamkedja+diverse,kan med gläde konstatera att oljepumps bultarna satt fast och efter en justering av oljepumpskedjan såg allt helt ok ut,,upptäckte dock till min förvåning att husbultarna på pumpen var väldigt dåligt dragna..

Dressa
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
låter som plastkulorna ja, min 740 fungerade perfekt på backen samt i vinterläge, där lådan startar på 2an när kulorna var dåliga. I Economy-läge börjar den på 1an, och då slirar den..

BMW CS #5139
Visa användare
133
Dressa
850i -91
nu är kamkedjan och sträckaren nya samnt att växellådan är fixad,,var mycket riktigt plastkulorna som låg på helt fel ställe,,nya kulor filter packningar och olja gjorde susen,,har på premiär turen idag blivit ungefär 15 mil,,,och bilen känns riktigt bra..

Dressa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.