|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny på detta mycket behälpliga forum och en otrolig nöjd Bmw ägare. Men nu har jag gått bet. Saknar innerskärm på vänster bak (318is -93:a coupé). Var till min lokala BMW återförsäljare och skulle beställa en ny. Den jag fick var till höger bak och kallades tydligen inte "innerskärm" utan "skydd" när det gällde de bakre regionerna. Kontaktade nämnda återförsäljare igen och de kunde inte hitta någon "innerskärm" till höger bak på deras ritningar till min modell, utan de frågade "är du säker på att det ska sitta något skydd på den sidan?" Om man nu tittar på följande länk: Länk så blir man inte myket klokare. Om man däremot ser till de främre regionerna ser man att det finns innerskärmar som benäms "covering": Länk (del nr. 8). Till saken hör att jag har "tjuvkikat" på på andra e36:or och ser att de har ett plastskydd på höger bak (innerskärm) som jag saknar. Så, jag undrar om någon vet benämningen på den del jag saknar så jag kan "hjälpa" bmw att beställa hem rätt del?. Tack på föhand! /Patrik | |
| sorry, på den andra länken ska det naturligvis vara del nr. 2 och inget annat! | |
|
fram skärm !? Länk |
|
|
Nej, inte framskärm eller bakskärmen, utan innerskärmen = gjord av plast som sitter med ca. 5 - 7 skruvar inne i varje hjulhus och som kostar cirkus 200kr hos bmw. Min fråga är om någon har bytt innerskärm, vänster bak, på en e36 och eventuellt vet artikel nr eller dyligt. Eftersom det verkar svårt för min lokala bmw återförsäljare att hitta en innerskärmen till det bakre hjulhuset på vänster sida. /Patrik |
|
|
,,var och skruvade av dem i helgen. Så jag jag lovar att dem sitter där. Doch så ser dem INTE likadana ut, vilket jag tycker är lite undligt. Den vänstra är betydligt mindre än den på högra sidan. Har tyvärr inget artikelnr på den. Men sitter den inte där, så drar du väl upp/in en massa skit i kofångaren och ventilationen som sitter bakom där. |
|
|
Japp, det drar upp en massa skit i kofångaren. Tittar man på fästena så borde, precis som du säger, den vänstra vara mindre än den högra. Tycker det är märkligt att de inte kan hitta delen på ritningarna hos bmw och den finns ju inte med på denna bild: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.