AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.669

Navi OS 26.09 Beta med Bird's eye view

Sida 2 av 3
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Någon som laddat ner den nya v27 enligt länken ovan?? Fungerade det?

//Jocke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har laddat ner men inte gjort något mer än. Har även varit inne i servicemenyn på navin och tittat, dvs där man kan ändra vyn.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

WAN: vad är problemet med din key-CD?

___
//Ulf
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Jag har installerat V27 i X5 utan några problem vara bara att följa instruktionerna, däremot så har kartmaterialet från BMW en hel del mer att önska, ganska bökigt att programera i en ort ute på landbyggden.
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag installerade v27 igår utan några problem. Kul med något nytt, men frågan är om man inte kommer att sakna att gatunamnen som inte längre syns på kartbilden när man kör med birdview.

M.J.
Ca
9
Calleman
Z3 M Coupé -99
Installerade både 26.09 och nu v27 utan problem. Bränna långsamt på bra skivor gör att det känns tryggt att testa.
Provade dessutom att ändra lite i navboot-filen på skivan och har nu en fin bild på V8:an när systemet bootar :)

Länk

UPA

Calle
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Programmer,kan ej få ner nykeln på cdn,är de nått visst program som man ska ha?
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Jag laddade ner V27 i min X5 igår också utan problem!! MEN, när man väljer "perspective" ON, så blir det ju ingen skillnad alls!! Är det inte meningen att det skall bli som "bird view"???

//Jocke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

joafog: det var ju det som var meningen och det verkar ju som några i ovanstående trådar fått det att fungera. Ska själv försöka hinna med det i helgen så får vi se.

___
//Ulf
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Tror det är så att man måste in i någon meny, antagligen den där man väljer om kartan skall peka i åkriktningen eller åt norr, och där skall det nu finnas ett alternativ som heter "perspective"! Får kolla om det stämmer i em!

//Jocke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

joafog: du måste in i "servicemenyn" för att ändra detta. Trodde du hade gjort så redan...Gå till 'Set' och tryck sedan på menu-knappen i ca. 10 sekunder så kommer du dit. Välj sedan "Navigation/Graphic element" och sätt sedan perpective till on. Finns beskrivet i länken Länk

Jag testade att ta mig in i servicemenyn på min och det är inga problem, däremot så återstår som sagt att installera V27...

___
//Ulf
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
joafog: Precis som Programmer skriver ovan så måste Du först in i navigatorns servicemeny. När Du väl fått upp servicemenyn, i enlighet med Programmers beskrivning, så ska Du sedan scrolla Dig ner längst ner bland alternativen för att få upp ytterligare ett alternativ - "Perspective". Du ska alltså inte välja alternativet "Navigation/Graphic element" utan istället rulla vidare.

Tryck på högerknappen så kan Du sedan välja "Perspective On".

Därefter ska Du köra igång navin och välja menyn "Map positioning". Där finns nu det nya alternativet "Perspective" som Du måste välja för att få birdview.

M.J.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Tack! Det första har jag redan gjort, alltså att sätta perspective on i service menyn! Det är det andra med "map positioning" jag alltså missat!! Fixar det i em!

//Jocke
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Någon som fått några problem efter uppgradering till v 27? Samt vad blev bättre, eventuellt sämre?

Mvh
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag har inte märkt någon skillnad jämfört med V26. Antagligen är det bara "Perspective" som har tillkommit + lite buggfixar.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Är nog som Johan ovan skriver! Jag har inte hittat något annat än perspective än i alla fall!! Tänkte lagt in en bild på perspective, men vet inte hur man gör!!

//Jocke

Visa användare
117
toller
530d touring -02
Toller här!!!
Kan man verligen byta bild i monitorn, i så fall vill jag gärna veta hur. Rösten i GPS´n är för hög & den går inte att skruva ner, snart kanke någon vet hur man gör, jag har kört fast i allafall!!!
Mvh

Schnitzer
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Har installerat v 27. Det blev riktigt nice. Alla gamla funktioner finns kvar plus en del nya.

Mvh
to
319
tobmag
525iT -03
Calleman.

Ändrade du exact i den boot fil som finns med i din länk till X5 world? Det finns ju nämligen en massa olika boot filer under RR.

Mvh
Tobmag
Ca
9
Calleman
Z3 M Coupé -99
@tobmag

I mappen \V_2\RR\0101\BMWC01S\app_sw\ finns navboot, öppna en kopia av den i GifExtractor och följ instruktionerna i länken.

Lycka till,

Calleman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.