AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.449

baslåda e61

någon som vet hur man ansluter en aktiv baslåda bmw e61 proffesonal.
min är ansluten till en av dom främre högtalarna.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Posta i bilstereoforumet istället , koppla till bakhögt istället så kan du justera basvolymen ngt genom att använda fadern.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
osäker på om bakhögt får fullregistersignal i e61 prof, tror inte det. i så fall är det inte så bra att använda dessa, bättre då använda högnivån till högt under stolarna, de är inte frekvensklippta nedåt vad jag vet.

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
det enklaste är nog att ta högnivån direkt från prof-slutsteget som jag tror sitter under någon av sidopanelerna i bagaget.

Nu
12
Nuwanda
BMW 535d -07
Hej !

Lyckades du ansluta baslådan, hur gjorde du isåfall. Jag har en likadan bil (535D Touring) med logic 7 och skulle också vilja ansluta en baslåda.

Tack på förhand.

MVH Stefan
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Nuwanda> ta loss sidopanelerna i bagageutrymmet och lokalisera slutsteget,
Länk
sen lokaliserar du högtalarplintarna på steget och använder tex en lös bredbandshögtalare och kopplar in din parallellt på en och var av plintarna för att se vilka 2 som endast ger lågfrekvenssignaler.
Sen parallellkopplar du 2 högtalarkablar på dessa 2 kanaler och kör in i ett steg med högnivåingång alt. en hög/lågnivå-adapter (biltemas ej rek).
Mr
57
MrDiesel
BMW 530dA-M 06
Hej måste bara höra så att det verkligen funkar.
SÅ att inget kan gå sönder?

Mvh Daniel
Mr
57
MrDiesel
BMW 530dA-M 06
Jag menar såklar det "HFR" beskriver i inlägget ovan mig.
si
36
simba_RR
Tesla Model 3 LR -21
Jag har en e61 med standard stereo och vill sätta in en baslåda med tillhörande slutsteg. Finns det något enkelt sätt att koppla in detta utan att dra en massa kablar mot främre delen av bilen?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
simba

så länge du inte har hifi-systemet eller högre så blir det tyvärr att ta högnivå från någon av basarna under stolarna.
si
36
simba_RR
Tesla Model 3 LR -21
Ok, då blir det till att dra kablar från främre delen av bilen. Eftersom basarna under stolarna sitter lite trångt till så undrar jag var jag bäst kopplar in mig? Var bör jag ta "remote" ifrån så att jag inte får bilen att tro att någon lampa är trasig eller ge utslag i form av något felmeddelande av annan typ?

Inte för att jag tror att det har någon betydelse men för säkerhets och tydlighetensskull nämner jag att jag har facelift modellen.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
lättast tror jag är att just ta signalen från elementen under stolarna, det är nog mindre meckigt än att ta loss huvudenheten eller klippa sönder kabalr i tröskellådorna.
ang remote vet jag inte exakt, men ett alt är ju att använda steg med auto-remote tex DLS classic. de känner själva av när de får signal.
si
36
simba_RR
Tesla Model 3 LR -21
Jag har ett Alpine MPR M350 (monosteg) som leverar 500w kontinuerligt med 4 Ohms belastning som jag vill återanvända, vet ej om den har funktion för att hantera auto-remote men det får jag ta reda på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.