AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
743

konstigt värmeproblem (e32 730)

54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
hej på er! , det kommer bara kalluft i min bil =( , jag har dubbla kliman. då jag har autoknapparna intryckta kommer det bara värme från framrutan och möjligtvis litegrann i luftintaget i framdörren , de blåser absolut ingenting i sidouttagen och mittenuttaget , spelar ingen roll hur jag ställer fläkten eller värmen reglaget , kommer ändå ingen luft i sidan och mitten , men väljer jag då manuell läget iställe för auto så kommer det luft i sido och mitt uttaget ,men bara kalluft??, fastän jag her på max värme , från framrutan kommer det varmluft hur jag än har knapparna , hoppas nån har haft samma problem eller kan tipsa mig vad som kan vara fel?

tack på förhand!
mvh christofer
Paap Reeder
... efter många mil med vintermössan på förra vintern hittade jag felet:
klegg i värmeventilerna.
Såg ut som brun hästskit utspädd i whisky. Sög rent med Kärcher och "matade runt glykolvatten" genom elementet in i Kärchersugaren.

I mitt fall tror jag denna smörja kom sig av toppbytet varvid det alltid blir litet oljespill i kylmteln som sedan s a s fångas upp av v.ventilerna.

MVH /// Paap
54
35
540Norr
bmw 540ia -1994
tjenare , tackar ska du ha! , ska kolla upp värme ventilerna ,de är nog troligt att jag har felet där =)

mvh christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.