|
|
|
|---|---|
|
hej på er! , det kommer bara kalluft i min bil =( , jag har dubbla kliman. då jag har autoknapparna intryckta kommer det bara värme från framrutan och möjligtvis litegrann i luftintaget i framdörren , de blåser absolut ingenting i sidouttagen och mittenuttaget , spelar ingen roll hur jag ställer fläkten eller värmen reglaget , kommer ändå ingen luft i sidan och mitten , men väljer jag då manuell läget iställe för auto så kommer det luft i sido och mitt uttaget ,men bara kalluft??, fastän jag her på max värme , från framrutan kommer det varmluft hur jag än har knapparna , hoppas nån har haft samma problem eller kan tipsa mig vad som kan vara fel? tack på förhand! mvh christofer | |
Paap Reeder |
... efter många mil med vintermössan på förra vintern hittade jag felet: klegg i värmeventilerna. Såg ut som brun hästskit utspädd i whisky. Sög rent med Kärcher och "matade runt glykolvatten" genom elementet in i Kärchersugaren. I mitt fall tror jag denna smörja kom sig av toppbytet varvid det alltid blir litet oljespill i kylmteln som sedan s a s fångas upp av v.ventilerna. MVH /// Paap |
|
tjenare , tackar ska du ha! , ska kolla upp värme ventilerna ,de är nog troligt att jag har felet där =) mvh christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.