AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
768

Hur går naviskärmen tillbaka?

ma
10
matthall
530iA M Touring -01
En kanske dum fråga;
om jag trycker fram kassettbandspelaren, hur får jag skärmen att fällas tillbaka. Det jag har kunnat få fram av instruktionsboken är att den skall fällas tillbaka när man stoppat i band, men min gör inte det. Är den något fel på den? Bilen är en 530 e39 stora navi
/Mattias
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
matthall: Tryck på samma knapp (Eject-symbolen, längst upp i högra hörnet) som du använder för att fälla ner navin med. Det funkar på min ialla fall:)

Vh/Kermit.
ma
10
matthall
530iA M Touring -01
Ja, det borde vara så, men inte i mitt fall. Den kanske är trasig ändå. :(
le
224
leifeugen
540IA -02
Samma naviskärm,den är en lcd tror jag ,när man har brottom och bilen inte varm tar det evigheter för den att öppnas,samma med att få telefonen påkopplad.men kanske de inte tänkt på oss här i Norden ok kanske jag är lite för kräsig,men fan man har brottom och vill ringa etc.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

leifeugen: håller med om att det tar en stund innan telefonen är tillgänglig och jag har uppfattat detta som att den håller på att läsa in info från SIM-kortet, dvs adressbok etc. Har du stor adressbok så lär ju detta ta längre tid.

___
//Ulf
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
matthall: Ja, det verkar nästan som om det skulle vara ngt fel på den. Kan ju vara ngt med motorstyrningen till skärmen.

Angående telefonen så är det som Programmer skriver, när man slår på tändningen så fungerar det på samma sätt som när man slår på sin mobiltelefon. Den börjar läsa från sim-kortet samt söker efter nätet. Detta kan ta olika tid beroende på vilket nät man använder sig av. Jag bor i Stockholm och har ett comviq-kort, det brukar ta mellan 10-30 sek från det att jag slagit på tändningen.

Vh/Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.