|
|
|
|---|---|
|
Kul med folk som " VET " att dem har rätt och inte har det.... SÅ ÄT UPP HATTARNA BARA!!!! Länk Schnell Schneller Sterlingrau | |
|
kan inte tyska så jag fattar självklart noll! Vill du vara snäll å förklara? Mvh Jojje |
|
|
BMW visar en ny motor på bilsalongen i Genf. Motorn är en rak sexa på 3 liter och är försedd med bi-turbo. Effekten är 306 hk och 400 Nm. Det står att motorn teoretiskt kan sättas i flera modeller, men min personliga gissning är att endast 3- och 5-serien får den. Åtminstone till att börja med. De som ska äta hatt är alltså de som uttalat sig självsäkert om att denna motor inte skulle dyka upp. Minns speciellt nån som anklagade oss för att mer eller mindre vara idioter och sakna kunskap om BMW. :) |
|
|
Kortfattat: På Autosalongen visar BMW en ny motor med Bi turbo och direktinsprutning. Den nya "topp" motorn är en 6 cylinders 3 litare och kommer att ha 306 hk. Max vrid blir 400nm. Med hjälp av dessa 2 små tuboaggregat kommer det inte att finnas någon turbo kick vid gaspådrag. Enl BMW är motorn färdigutvecklad och sin serie debut komemr den ha i nästa bygg serie elelr om de menar modell byte, typ efter sommaren!! SÅ alla som tvivlade innan i diskussionen och sa "om BMW gör en bensinturbo motor skall jag äta upp min hatt..." DO IT, DO IT!!! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
|
Träd fram och bekänn erat misstag, ni kunskapsrädda och tvivlande! Skulle för övrigt rekommendera en Tweed hatt. Detta då Tweed är ett mycket lent och trevligt material och antagligen är lite snällare mot strupen!!!! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
|
Nu är det nära. :-) Flåklypa |
|
| Anders N: väntar med spänning på samma person :). Tror han sprang under någon sten och gömde sig nu! | |
| 306 hk ur 3 liter med turbo var inte mycket att hänga i granen. | |
|
haha de här blir roligt, ja minns tråden där grabbarna skulle äta hatten =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Isåkare: det blir ingen ny m3-motor... utan någonting helt nytt... Lär vara lättkörd med bra bottenkraft! _____Vraum!_____ |
|
Helga |
Blir fler hattar som äts när det dyker upp en trea med V8. //Helga |
|
Jo, men en BMW motor ska ju vara lite sömnig på botten, för att sen blixtra till runt 4000 och sen yla skoningslöst in i övervarvningskyddet. Det är ju hela grejen :) |
|
|
3 liter och turbo borde effekten vara litehögra kan tyckas. Länk |
|
|
Det är flera år sen AM&S skrev om kommande 6:or och även V8 från BMW med enkla och dubbla turbo. Det visades även bilder, det var i samband med att man presenterade M5 med V10:an. Så håll gluggarna öppna innan ni lovar att äta hattar...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.