|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har en bmw 320i e36. 92 årsmodell. Jag köpte den i slutet av föra sommaren för 32 000 kr. Då var lacken inte så jätte bra. Och den var inte nerlackad. Jag råkade sedan besöka en buske som gjorde ganska ordentliga repor i stort sett hela bilen. Försäkringsbolaget tog detta och större delen av bilen är nylackad. Bilen var dessutom i besiktningstiden när jag köpte den. Jag besiktigade bilen i slutet av december och den gick då igenom med blankt papper. Bilen kommer dessutom att vara nyservad när jag säljer den och ha nya sommardäck. Då kommer det även att följa med två stycken i stort sett nya vinterdäck, och två sämre. Servicebok finns, men den är långt i från fullständig. Där sitter larm monterat, men ingen imolizer. Bilen har rullat 18 500 mil, enligt mätaren. Men den går mycket bra och inga vibrationer oljud. Sommardäcken är på 16 tums fälgar (ej orginal), vinterdäcken på 15 tums orginalfälgar. Bilen ska säljas för jag ska börja studera på annan ort och kommer då inte att ha råd med både bil och lägenhet. Tänkte lägga ut annons för 40-42 tusen. Men kommer aldrig att släppa den för mindre än 35-36 tusen. Tycker ni det verkar rimligt. Jag vet om att man kan få en 325a för dessa pengarna. Men jag var och tittade på många 325 för detta priset, och de bådre skramlade vibrerade och hade en massa skönhetsskavanker. När anses bäst att sälja? Vår, sommar eller höst? Tänkte börja annonsera redan i vår så jag har gott om tid på mig och inte behöver sälja till någon storprutare. | |
|
Har du inte bråttom att sälja tycker jag att du kan prova med det pris du tänkt dej! Den bästa värderingen du kan få är att prova med lite olika annonspriser! :o) Tips! Håll ditt "sistapris" för dej själv ;) |
|
|
Reak Power, jo det är absolut sant. Men det sista priset är vad jag släpper bilen för i slutet av sommaren i värsta fall. Får jag den inte såld då så får den stå i garaget och bara köras den månaden jag är hemma från skolan på sommarn. Gillar verkligen min bil. Tycker en orginal e36, med små justeringar är bland de absolut vakraste bilar som finns. Sen är den ju inte helt tråkig att köra. Så skönt är det i svängarna :-) |
|
|
Tänkte stjäla din tråd lite med en värdering på min 320 I coupé =) -92, importerad -95 Full servicebok och alla inspektioner gjorda, den har rullat 21000 mil. -chipad -DTM avgassystem -elhissar -eltacklucka -m3 elspeglar -fjärrstyrt larm & lås -immobilizer -BBS RX II -Bridgestone Potenza SO3 235/40 R18" bra däck fram, lite sämre bak -Nya vinterdäck på 17" alu 205/50 R17 -Rieger front- och bakkjol -Kamei ögonlock -Angeleyes mm mm Kommer inte på allt nu, men bilen är verkligen jättefin i skicket och lacken jättefräsch. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
släpper du inte den under 35 kommer du säkert få behålla den... BMW CS #5139 |
|
|
Christofferthell:Du skriver: Jag vet om att man kan få en 325a för dessa pengarna. Men jag var och tittade på många 325 för detta priset, och de bådre skramlade vibrerade och hade en massa skönhetsskavanker. Håller inte med dig, då har du kollat på fel bilar. Jag köpte min med full s-bok, dokumentation, och en massa kvitton på 30.000kr. Bilen har gått 22.000mil men är mkt bättre skick än alla 15.000 mila bilar. Inga missljud eller vibrationer överhuvudtaget. Du vill inte veta vad jag har gett för den:) Man kan hitta fina bilar i bra skick till bra pris. Din bil är värd som du beskriver den max 30-35.000kr inte mer. Dom är inte värda mer. Ett tips vänta till våren, så kanske du får det begärda priset. Min bil: |
|
|
Går kanske att hitta. Men jag hittade ingen i alla fall. Tittade på i stort sett alla 325 här omkring som annonserades ut för >45kkr. Men återstår att se ifall den blir såld. Annars så behåller jag den som sagt. Gillar verkligen min bil. Har kört rätt många andra motorstarkare bilar. Visst går de snabbare. Men de ger mig inte alls samma körglädje under buskörning som bmwen gör. Inte på långa vägar. Men vi får se hur det går. Blir den inte såld så blir den inte det. Inte mer med det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.