AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.820

E46 330 fjärrlås problem

Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
I morse när jag skulle gå ut i bilen så gick det inte att låsa upp bilen med fjärren direkt nå. Har inte larm nå..bara fjärr. Men det går och låsa bilen och öppna skuffen..Sen funkade det helt plötsligt..2 gånger kan man låsa upp..sen funkar det inte igen..har funkat hur bra som hellst förut. Var idag det här började. Nån som har ¨nån ide på vad det kan vara? Har även provat med reservnyckeln. Är samma sak med den.
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Är det dörrlåsen som inte funkar?

Testa att låsa upp med nyckeln i låset.... testa även knappen inuti bilen. kan ju vara glapp i dörrkontakt eller motorerna till dörrlåsen.

Är det alla dörrar som strular så kan det vara glapp nånstans.
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Dörrlåsen funkar bra med nyckel. Ringde till en tidigare som har koll..han sa att jag skulle låta nyckeln sitta kvar i låset så den fick ladda. Verkade funka bättre tidigare när jag prova..har ställt in bilen i värmegarage nu..om det kan ha nått med det och göra. tvättade bilen igår och sen snöar det och är 5 minus ute nu.
Jag har lite problem med min förardörr, "pluppen" vill inte komma upp alltid vid första försöket, men det fungerar oftast 2a el 3e gången...nu när det är vinter iaf.

Men, som det brukar heta "sök och du skall finna", det finns en hel del här på forumet om liknande...

/ Mvh Joakim
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
ufo: har sökt men fann inget liknade nå. Får hoppas problemet är borta när jag tar ut bilen från garaget.
Några trådar:

Länk

Länk

Länk

/ Mvh Joakim
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
ufo: tnx för länkarna..den sista gällde mig lite i och med att jag har en sedan. Så det kan vara låsmotrerna..märkligt att det funkar så bra ibland..fan..det där har aldrig jävlats förut. Får hoppas det försvinner nu när nyckeln sitter i och laddar.
Vadå "sitter i"?
I dörrlåset/nyckelhålet...?

/ Mvh Joakim
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Sitter i tändningslåset och laddar.
Aha...behöver den bara sitta i "avslaget" läge, eller måste man ha den i mellan- eller tändläge?

/ Mvh Joakim
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Tror den laddar även fast det är i noll-läge. Verkar funka hur bra som hellst nu iallafall..har provat o låst o öppnat bilen hur många gånger som hellst..funkar kalas nu. Hoppas detta problem är borta nu.
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Ufo ang. att du behöver låsa upp flera gånger, hade detta problem, löstes genom ny motor i dörren.
Whelie84......har samma problem med fjärrlåset som du beskrev i början, dvs.... det går att låsa bilen samt öppna skuffen men att öppna dörrarna funkar oftast inte.

Hittade du lösningen på problemet?

någon som har lösning på det här problemet, ngn som lämnat in och fått reda på felet?
dr
11
drdryyls
320i Touring -00
Jag hade problem med att låste inte öppnade på alla dörrar (till och från) på min 320 -00 och jag fick lov att byta nått de kallade för grundmodul eller om det var standardmodul. Gjorde en sån där datoranalys och då såg de felet. Gick på ca 4500kr på BMW i Umeå.
Se dock till att alla andra elkomponenter fungerar om de byter den åt dig. För mig slutade regnsensorn att fungera och de säger att det inte är deras fel att den gick sönder (funkade innan bytet), elhissarna går inte upp och ned av sig själva när man trycker knappen i ändlaget och glasrutan i bakluckan går inte att öppna längre. Rätt surt och jag hoppas de fixar det nästa gång jag åker dit (11mil till umeå för mig så jag åker inte upp så ofta)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.