|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
har pratat med en nisse nu, han sa att det finn en låda med sju stift och en med åtta. alltså har jag fått fel låda. är det någon som vet om det går att skifta över ventilpaketet med alla kablar från min gamla låda med 8 stift och sätta i den här nya lådan.? |
|
Paap Reeder |
Jag har ett schema på en 4hp22EH med 8- stift. Letar om jag kan hitta ett dito med 7- stift ewller om du kan få fram ett dylikt så skulle man kunna jmf. MVH /// Paap R |
|
har nu tagit ventilpaketet från den gamla lådan med 8 stift, och satt i den i den nya. nu varnar den inte längre, men, högsta och lägsta växeln funkar inte.. han startar på tvåan, och jag har 120kmh vid 3000rpm, .. börjar och tröttna på det här nu.. Finns det någon som kan ha nån ide på vad det kan vara för fel? Finns det nå i elväg som kan vara boven, borde väl finnas någon styrbox till lådan.. tackar för svar.. |
|
Paap Reeder |
Idé: vad jag skulle chansa på: ... ta ner ventilplattan igen och flytta över 1:ans och 4.ans solenoider. Kan nog kanske tom göras utan att lossa plattan. Man kan också köra en DIS på lådan. MVH /// Paap R |
| dis? | |
| hur vet jag vilka det är är då?? | |
Paap Reeder |
DIS menas att du jackar in den i BMW's dataanalysprogram på ngn aukt verkstad. Du måste för att veta vilken solenoid det är till de olika vxlarna skaffa fram ett schema för lådan. Kan ju ikväll - om jag kommer ihåge´t - kika på skiss på en 4hp22. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... till 4HP22 har jag en skiss på "Replacing all solenoids". Kan ranka den och faxa. MVH /// Paap R |
|
bra.. är det en 22:a jag har då? det står 22 på lådan, men 24 på skylten, det gör det på båda.. |
|
|
tror du det kan bli och fungera om man byter dom? |
|
|
fax nr-0581-47144 Tack på förhand, Tomas |
|
| 0581-41744 ska det ju vara.. | |
Paap Reeder |
... hej provar att faxa hemifrån kväll. Var bor du ... du skulle kunna låna en ventilplatta av mig till en 22:a. Måste dock kolla upp stiften. Har legat i lådorna nu några år. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... ursäkta min idiot ... jag ser ju på faxnumret vart du bor. MVH /// Paap R |
| ja.. 5mil norr om örebro.. bor du i bromma eller? har kompisar som jobbar i stockholm, jag jobbade i bromma förra året och rev carlsberg.. | |
Paap Reeder |
... blir fax i morgon från jobbet. MVH /// Paap R |
|
har nu bara kört och kört, nu funkar lådan hur bra som helst.. tacker för all hjälp jag fått.. speciellt paap r.. |
|
|
535 NOS. Jättebra att lådan fungerar som den ska! Hur löste du problemet? Lars |
|
| efter att jag bytte ventilpaketet så växlade han inte på ettan och fyran, men ju mer jag körde med den ju mer kom den, det började med att han la i fyran ibland, sen efter ett tag så funkade ettan också.. | |
|
Hej! Jag har en BMW e32 740ia min back har bara lagt av, den funkade dagen därpå efter den stått ute i kylan men nu har jag varit utan back i 4dagar. Är det kulorna i automat lådan som strulat eller är det oljan? Kan man byta ut någonting själv eller skall man lämna in bilen? / Angelika |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.