|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
yttryck |
BMW svänger: Jag har tänkt mig en kompromiss mellan det estetiska och det funktionella(komfort). Det är oftast det funktionella vi brukar vid vardagskörning. Därav min strävan tlll lite högre profil på däcken fast med en bibehållen styrkänsla de gånger man behöver grepp i kurvorna...att man även får en kvickare bil med ett smalare däck är ingen nackdel, väghållningen påverkas väldigt lite i samanhanget då 235 i bredd redan är en skaplig bredd. 255mm breda bakdäck vill jag inte släpa på, maffigt utseende men det är för extremt. Att gå ner till 16" är inget alternativ i dagsläget, får se efter denna sommarsåsong hur jag trivs med 17" uppsättningen och dess komfort. Lindström: Huruvida 225 går på en 8,5" bred fälg låter jag vara osagt....ska själv kolla upp det med en däckfirma. /igge |
|
Jag har 225/40-18 på 8.5" bred fälg fram. Funkar rätt bra. Ser ju inte direkt brett ut på fälgen;) Men inte heller riktigt tyskstuk. |
|
yttryck |
Hmm.... Har den ökade diametern 18" i det här fallet någon betydelse eller gäller samma regler för 17" och 8,5" bredd. Har du några bilder på dessa däck monterade på fälgen? |
|
Nej, snarare tvärt om. Eftersom jag skulle behöva högre profil för samma totaldiameter med 17" så skulle det gå lättare och ha bättre komfort. Kan nog skaka fram någon bild fram mot kvällen. Är på jobbet nu och har ingen sådan bild online. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.