|
|
|
|---|---|
|
Hej min 540-00 går inte bra vissa dagar? Det är precis som att den inte får tillräckligt med bensin speciellt på låga varv Tex. vid gatukorsningar kan den börja rycka och svarar inte på gasen,men också vid omkörning händer det, men om jag släpper på gasen någon sekund så kommer den.Det konstiga är att det bara händer ibland den kan gå hur fint som helst i flera dagar sen "plöstligt häder det". Det finns inga felkoder, bilen har gått 13500 mil. Är det någon som har en aning. MVH Janne | |
| Isbildning i tanken möjligtvis?? Fick liknande problem när det var som kallast, hällde i lite K-sprit vilket hjälpte. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dålig Luftmassemätare kan vara en orsak, ger inga felkoder, bränslepumpsreläet eller pumpen ev. Det mesta av givarefel mm ger felkoder. ///MVH Hasso Länk |
|
Har haft liknande symptom på andra bilar. Då var det skitigt bränslefilter som var felet. Det kan göra ont att jaga älg med bil.!! |
|
| Sätter min peng på bensinpump alt filter som Hasso nämner. | |
|
Luftmassemätaren som hasso säger, prova koppla ur kontakten till denna när den går dåligt. Gjorde detta själv på förra 540:n och den gick kanon men drog massor med bensin. Köpte senare ny mätare och inga mer problem. //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Tackar för svaren. Jag ska prova med att byta bränslefilter om jag inte är helt fel ute sitter där också en tryckreglering.Luftmassemätaren tror jag inte på då den går perfekt på tomgång. Bränslepump/relä har jag varit med om som krånglat på andra bilar men då har dom varit svårstartade. Annars får jag köpa en Toyota jag börjar smått tröttna på att åka på verkstad Mvh Janne än så länge ägare till en "Premiumbil" |
|
| mojsen: Har du kollat katalystorerna? Det är vanligt att de rasar ihop och stryper motorn. | |
|
Tomgången kan fungera perfekt utan att LMM funkar som den ska, väldigt enkelt att prova som jag skrev. Men ville bara hjälpa till då jag haft samma problem... //Roger BmwCS #5251 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.