AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
428

Krockad!

fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Vill bara ha lite medlidande.

Var på Statoil vid Frescati och skulle hyra lastbil. Står och väntar i kön till kassan och glor ut genom fönstret. Plötsligt ser jag en sketen volvo börja backa sakta men säkert mot min bil... Spänningen stiger och jag börjar tycka att bilen allt borde ta och sluta backa. Visst gör den det, efter en liten vända in i vänster framskärm!
Jag rusar ut och stoppar syndaren, som har lagt i ettan och är på väg bort!

-"Satan i gatan", skriker jag, "inte f-n försöker du smita?".
-"Men jag kände ju inget" kontrar den äldre damen.

jaja, nu är plåten intryckt lagom käckt och jag kan öppna förardörren två decimeter innan den tar i framskärmen...

Nu ser jag med bävan fram emot långa köer till plåtverkstan samt ytterligare veckor innan Bettan är tillbaka igen ;(

/foo
Måste kännas tungt allså...
ordna går ju, men fan, skulle vara bättre ifall det inte skulle ha hänt...
sebbe_bmw
Tanter och bilar hör inte ihop

Sebbe
netsix
Sånt borde klassas som vårdslöshet i trafik, därmed böter för den ouppmärksamma föraren, i 95% av fallen äldre damer och herrar.

/netsix
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Typiskt smitarbeteende, hon måste ha märkt att hon tog i men fegade och chansade att iom det inte kändes så stannade hon inte och kollade. Vissa vinner körkort på bingolotto andra får dom i frukostflingorna:) gäller både damer och herrar....
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Eller så köpte man det på Warsawa torg i Polen för ciruks 150 kr... året var 1990 och min moster den skyldiga. tragiskt med sådana trafikanter...

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
Hej, var glad att du fick tag i syndaren!!!

Jag fick tag i snubben som backade in i min bil, jag skrev här i forumet: "Sprang ikapp smitare".

Ni andra som blir påbackade och personen smiter, anmäl till polisen på plats så att de kommer till olycksplatsen, då slipper man självrisken! (Fick höra detta av en bekant)

Lycka till!

Björn Markholm
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Polisen har bättre för sig än att bry sig om parkeringsskador (fick jag höra av polisen när jag råkade ut för en olycka). Tydligen är det roligare att jaga fortkörare.
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Det var en himla tur att jag kastade ett öga på bilen precis i rätt tid. Jag hade inte haft någon aning om vem det varit om jag inte sett det hela! Skadan i sig är dessutom otroligt liten och känns bara så onödig. Jag tror dessutom att hon såg min bil och försökte undvika den (hon backade ju så långsamt och försiktigt). jaja shit happens som det så vackert heter, tack för omtanken grabbar!

Angående polisen så tycker jag inte man skall racka ner för mycket på dem. Den enskilde polismannen har faktiskt inte så mycket att säga till om förutom just på platsen. Politik och pengar är det som alltid styr. Att parkeringsskador och inbrott är lågprioriterade är tråkigt men inget katastrofalt. Vi har ju trots allt ett ganska väl fungerande försäkringssystem där det oftast flyter på ganska bra (det finns alltid lysande undantag).

Att polisen lägger ner så mycket tid på just trafikövervakning är helt och hållet en politisk fråga.

/foo

Stackars dig =( Snacka om att ha noll koll om man inte ens känner att man backar in i ngn =( Inte konstigt att försäkringsbolagen höjer premierna om det finns sånna där drullar...

Hoppas det löser sig!

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.