|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis köpt en mkt fin E30 -88... Har lite bekymmer i starten, man vrider om nyckelen och start motorn får jobba ca 2-3 sekunder gasar lite och så startar den.. förra ägaren sa att den alltid startar men jag vill att den ska gå igång direkt som på en frisk bil. Är det någon som har haft eller har samma problem?? Tacksam för hjälp...! Mvh Ive | |
|
Servat den ordentligt? Dessutom skall du aldrig trycka på gasen när du startar en motor med elektronisk insprutning. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Den har en gedigen servicehistorik (svensksåld). Det med gas förstår jag men att det tar en bra stund (ca 5-6 sek)innan den startar.... Något som är mysko.. Förresten: E30 320 coupé 88 Tack för den snabba responsen... Mvh Ive |
|
|
Gissar på att bränslepumpen är dålig... tar en stund innan den får upp trycket. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Hej, om den är svårstartad när motorn är varm, är ett klassiskt fel att spridarna "läcker" lite grann och motorn blir sur. Bilen startar när den stått ett tag. Jag hade en 320i -88 med en rejält vass kam i och den var svårstartad. Då gällde det att ha foten på gasen och bilen hoppade snällt igång. Gr8ride |
|
|
hej! jag har haft liknande problem med min 320 -89.. när jag startat bilen kall och sedan stängt av den efter en kort stund. Då när jag ska starta den igen så måste man ligga på startmotorn och gasar man lite så startar den efter några sekunder. vad är knas då? //Johannes |
|
|
Ser ut som mek i kväll.. ska kolla kallstartsventilen och reläet till det... Hoppas det är där felet ligger... Ha det grabbar........ Mvh Ive |
|
|
Hej. Jag har också köpt en ny bil (för mig), en 318i -89 och den har också samma problem. Alltså den startar jätte bra när den är kall, eller har stått en hel dag. Men har man startat den, kört och stänger av den och sedan startar den innan den kallnat så är den seg att starta. Får köra i bland(inte alltid) upp till 5 sek på startmotorn innan den drar igång. Någon som kan ge direkta tips på vad jag ska kolla efter, alltså var eventuella fel kan ligga för att de i bland är seg att starta när den inte hunnit kallna. Tack för alla svar. |
|
|
Lillbrorsans 316i -89 hade samma problem... och det var bränslepumpen i tanken som var felet. Pumpen har plastvingar och de blir sköra och går av efter att ha legat i bensin i snart 20 år. Ta loss pumpen och kolla. Som jag skrev tidigare så gissar jag på den. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Hej Anders, Ska ge mig på den i morgon försöka på bäst möjliga :) Mvh Ive |
|
| Jag har samma problem med min 325:a, och enligt mekanikern så är det bensinpumpen som är dålig. Kolla den! | |
|
Jag gissar på tändningsproblem. Nisse |
|
|
Tack Nisse det vet vi redan..... Mvh Ive |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.