|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tycker att dom nya beemer-modellerna strävar snarare efter att se eleganta och prydliga ut, istallet för mer råa och sportiga som förr. Själv så diggar jag allra bäst min E34:a som har fått en ansiktupplyftning, för att se fräschare, modernare och sportigare ut. Min bil: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| E60 med M-sport paket är ett mästerverk (utvändigt). Invändig så greppar den efter halmstrån i sin vilja att hitta ett nytt banbrytande formsprak. Kontentan är en byngig plastorgie. ;) Så någon allenarådande tendens kan inte utläsas anser jag... | |
|
>>Clubsport Väldigt vad du verkar vara i behov av att visa att du har massa pengar. Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
C.Svensson: Handlar nog snarare om att han har fått för sig att man föredrar äldre BMW för att man inte har råd med en ny. Argumentet faller dock platt som en pannkaka på att de flesta lånar pengar till sina bilar nu för tiden, så om inköpspriset är 150 eller 300 kkr är inte alltid avgörande. Jag var själv i den situationen att jag kunde välja mellan en ny BMW (fast inte en sjua, förstås) och en gammal .. hur det gick ser ni till vänster. Jag har hellre en vacker gammal bil än en ful ny, jag kan inte påstå att jag sparat pengar på det valet med tanke på sjuans driftskostnader. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ja, det är lite irriterande det där med folks ekonomi, det känns som något att ta till när övriga argument är slut. Jag hör till dom som tycker Bangles design är ett steg i helt fel riktning för BMW. Det gäller dock inte alla modeller, 1-serien anser jag vara ett riktigt trevligt tillskott i BMW:s modellprogram. Hade den bara varit tvådörrars samt vägt 200kg mindre, så hade jag kanske slagit till på en sådan. Det är inte för att jag inte har råd med nyare som jag kör E28, det är för att det inte finns någon ny bil som jag verkligen vill ha. |
|
|
Baalzamon dui menar menar alltså på fullaste allvar att du kör runt med en 87:an s 518 bara för att du inte hittar nån bil du vill ha ... jojo tack för kaffet.. Z4:M roadster har rättsjyssta linjer du kanske har missat den, bara ett välmenat föslag :-) |
|
|
Jag tycker också att 1:serien är helt OK och att Z4:an är kalassnygg! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Korak: Jag kör 518i för att jag inte vill köpa någon halvdyr bil i väntan på att jag hittar något som jag verkligen vill ha. Tycker hela aspekten på vad folk tjänar är en sak som över huvud taget inte platsar i den här diskussionen. Men om du verkligen vill så kan jag scanna av min senaste lönespec så du får en överblick över min ekonomiska situation? Det kanske krävs för att man skall få sina åsikter respekterade på detta forum? Men det är sant att både Z3 och Z4 är helt okay bilar. Även där något hundratal kilo för tunga, men det kan man kanske leva med. Tyvärr är dom cab, vilket passar rätt illa i vårat svenska klimat. Z3 M coupe är dock en av ganska få moderna BMW som jag skulle kunna tänka mig att köpa. 3-, 5-, 6-, och 7-serien kommer jag dock inte ens att överväga att köpa. Förutom allt annat, så tycker jag alltså inte alls om deras design. Kanske kan duga som vintersläde längre fram när E28 inte finns längre, dom är ju trotts allt bakhjulsdrivna. |
|
|
Men ni måste ju iaf hålla med om att den nya m5_an är riktig fet!! =) |
|
|
Den nya M5:an är en helsikes grym bil. Men den hade förtjänat en snyggare kaross! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| Ah visst ...en rundare e34 kaross kanske hehe | |
| Både M5 och övriga nya Bangel-bilar är säkerligen alldeles underbara att köra, det betvivlar jag inte. Men karossernas utssende håller tyvärr inte alls samma höga klass | |
| Hur skulle ni önska hur den nya M5:an skulle se ut... vilka drag?? | |
|
den nya M5.an är riktigt fet, jag tycker e60 och e90 är snygga, BMW blir verkligen inte fulare, e46 är ju hur läcker som helst och det är ingen gammal modell, lika snygg som e30. Vad man tycker är ju subjektivt och de flesta verkar tycka att de är snygga eftersom BMW säljer så bra, man lär ju inte köpa en bil som man tycker är ful. Jag kan inte fatta att vissa verkar lacka ur, och jag är förvånad över att ganska många gillar e34 och den nya 1-serien, riktigt fula tycker jag, men smaken är olika... |
|
| Acous: Håller med dig =) | |
|
Problemet med den nya formgivningen av Bmw:s bilar delas av alla andra tillverkare. Alla bilar som är " fräcka" ska var låga, breda och framförallt vara kilformade, vilket leder till( för) korta motorhuvar och höga rumpor. Det jag tror, att de som gillar de äldre bilarna saknar på de nya är: långa motorhuven, dubbla strålkastarna utan täckglas, njurar som är upprätta, lite smäckrare kofångare. tydligare hofmeisterknick,hajnosformen osv. Bilarna liknar varandra för mycket av rädsla för att tappa köpare, så trots allt tror jag att Bangle är på rätt väg. Något måste förändra så att det verkligen syns att man kör den bästa bilen. Måste dock tillägga att E36 sedan är fulast och den BMW- modellen som är mest mainstream. Är det en Avensis, Honda; Mazda eller något annat oidentifierbart Japanskt? Den har ju t.om Volvo 240- underbett! Fast som tur är så tycker vi olika! |
|
|
Ravanelli: Kloka ord där. Listan på detaljer är just de grejer som jag saknar. Och visst är det bra att BMW ser till att desingen inte liknar de andra tillverkarnas för mycket, men det känns ändå som dom har valt fel design. För övrigt håller jag med dig, E36 är fulast, den är värre än samtliga av Bangles verk. Dom är dock helt okay att köra samt inredningsmässigt för att vara bilar från början på nittiotalet. |
|
| baalzamon: Menar du då att m3 e36 är ful? | |
|
Det är tur att smaken är som baken, annars skulle vi bara se ett par modeller på gatan. Jag tycker E46 är snyggare än bilen jag beställt, men vad gör man när det gäller en firmabil och man måste ha kombi? Jag hade mycket hellre lagt en halv miljon på en bil som är något år gammal, men samtidigt förverkligas en liten dröm att få möjlighet att hämta ut en helt ny :-) Nu tycker jag iofs att E91 är rätt fin den också, som tur är! |
|
|
En negativ trend för alla nya bilar tycker jag är höjden. De flesta modeller blir allt högre än sina föregångare vilket gör att ser klumpiga ut. En snygg bil bör vara låg, ha lång motorhuv, kort överhäng fram och relativt långt överhäng bak. Här ligger BMW mycket bättre till än de flesta andra märken. Apropå snygga profiler så tycker jag E60, som i övrigt är väldigt lyckad Bangle-design, har en något märklig profil i fronten. Den är alldeles för rund och har för lite BMW-dna. 1-serien har däremot kort överhäng och en ganska upprätt front vilket påminner om tidigare BMW-design. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.