AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.080

Blir BMW fulare och fulare?

Sida 1 av 3
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
När det gäller 3 och 5-serien så tycker jag att det verkar som att många tycker att föregående modell alltid har varit snyggare!? Vad sa man om E46 när den kom? Var alla överens om att den var snyggare än E36?
Nej snarare snyggare och snyggare.
Jag tror att alla var överens om att E46 var snyggare än E36!
Det skulle vara intressant om man på nått vis kunde få bort att folk gillar sin egen bil bäst i frågeställningen, då skulle man få ett mer riktigt svar på frågan.

Keep Your Distance!
Wi
70
Wik
M5 -92B
Håller med om att bmw inte blir speciell mtk snyggare utan snarare motsatsen.

Tycker dagens BMW´s ser för överdrivna ut.
tycker att 5 serien blir bara snyggare och snyggare.. fetare o fetare... hehe
Snyggare och snyggare med vissa undantag. X3, E91 och E63 ;)
Gemini__
Enda BMW jag skulle kunna tänka mig köpa om det var aktuellt är M5 E60, finns för närvarandet inga andra nya BMW som har ett attraktivt formspråk (enl. mitt tycke).

Mvh:
Thomas

Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
PowerMac*
Hur menar du nu? Blir X3 fulare? Än vadå? ;-)
X3 är i en klass för sig. ;)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Man kan inte se någon tydlig trend tycker jag. E65 t ex blev ju mycket snyggare efter facelift, före facelift såg den rent för j*ig ut, särskilt jämfört med E38.

Wilhelm Svenselius
Inget fel på e60 eller e90 fast med 18" fälgar och jag tycker att e39 och e46 är tidlösa enligt mig, med M-paket;)
Det är ett obestridligt faktum att de flesta tyckte att E46 var snyggare än E36. Jag tyckte själv att det var ett verkligt lyft. Den livliga debatten om E90 visar med önskvärd tydlighet att motsvarande inte gäller för E90 jämfört med E46.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Generellt blir de fulare och fulare!

Men bättre och bättre, men det är inte allt alla gånger, hur bra en ny produkt än må vara kan den inte alltid kompensera för ett slätstruket utseende och BMW ligger farligt till där.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Dom snyggaste (E24 och E34) är ju redan ur produktion ;-)
Men jag tror att det för varje modell tar litet längre tid att vänja sig, pga av det nya formspråket (Bangles) och att efter en facelift så "sitter det".

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Klart är att det nya designspråket är annorlunda, om det är fulare är det upp till var och en att avgöra.

Jag tycker personligen E46 Coupe är en av de snyggare modellerna hittils.. återstå att se om så blir fallet när E92:an avtäcks.

Den modell jag har svårast för nu är X3:an, något oharmoniska former och lite för stor kofångare.

Den coolaste modellen är E60 M5, diskret men ändå anar man en väldigt potent bil... något utöver den vanliga E60.

Ri
75
Ricke_1602
BMW 330 -02 E46
1602 -71(2,2l motor)
Personligen tycker jag BMW bilarna blir fulare och fulare för varje ny modell som kommer.Tycker att E39 & E46 var dom sista riktiga BMW bilarna,så när min 540ia -97 ska säljas i år blir det inte någon nyare BMW utan en Z3 Coupé.En personlig favorit är nog M3 Coupé E36,finns nog inte mycket som slår den!!!!!!!

/Ricke
När det gäller E46 coupé så har jag lite svårt för den på nått sätt. Den är helt enkelt lite för snygg, linjerna stämmer lite för bra. Jag vet verkligen inte hur jag ska förklara det men... Däremot E46 M3 har någon slags råhet över sig som tilltalar mig rejält! :-)
En sak är säker vi blir äldre och äldre, och bilarna påstås bli "fulare och fulare". Kan man ana ett samband? Vad vet jag... ;)
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Nej så funkar det inte enligt mig PowerMac.

Normalt så blir ju bilar snyggare och snyggare.

Titta på tex Volvo 240 - 740 - Nya S80 osv jag tycker de blir bara snyggare ju nyare modellen är. Och det gäller alla märken jag tänker på. Mazda, Peugot, Saab, Merceds osv. Bara nya BMW jag har svårt för.

bmw blir bara fulare och fulare! själv befattar jag mig inte med ngt nyare än e30, därefter går det bara utför anser jag :)

men allt ifrån Dixin till e30 går bra...

MVH
Johan K
Bmwfreaken:
Det blir billigare så...

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.