|
|
|
|---|---|
|
Får börja med att säga att jag är ute efter utrymme då vi ska få barn. Jag vet inte exakt hur stor skillnaden är på 5 och 3-serien när det gäller bagage utrymme? Vad skiljer bilarna annars? 3-serien ser snyggare ut men 5 antar jag är större och passar bättre som familjebil? Är även livrädd att köpa en bil som gått mer än tex 8 tusen mil, behöver jag vara det..? | |
|
Jag har ägt både E46 och nu E39. Några skillnader jag tänker på är: E46 är marginellt roligare att köra. E39 är tystare och bekvämare. E46 har ett rätt litet bagageutrymme lite för trångt för barnvagn och bagage, medan E39 i stort sett är som en V70 (fast lite mindre). Med barn rekommenderar jag skinn som är lättare att rengöra. Bry dig inte om milen. Jag vidhåller att service/skötsel är långt viktigare. En god indikation är bilens allmänna skick, i övrigt får du råd under modellänken på startsidan. Jag har aldrig köpt en bil som gått mindre än 11000 mil, fast med ett undantag bara några år gamla och jag har generellt inte haft problem, utom just den som var lite äldre och som såg ut att ha levt (855 GLT). Det var den enda problembilen jag ägt. Hellre en bil som gått tex 15000 mil och som bara är några år gammal än en äldre bil med färre mil. I slutändan så är det ju oftast rosten som tar bilarna inte körsträckan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.