|
|
|
|---|---|
| En lokal bmw firma sa att rostskyddsgarantin inte gäller när det är import. Men en annan kille sa en annan kille hade fått det på en e46 även fast den var import. Så vad är det som gäller? | |
|
Skitsnack!! Det är 6 år som gäller oavsett import eller svensksåld. Ring till en annan BMW verkstad om den lokala firman är så dum så de inte vill få ett arbete betalt av BMW Sverige :-) Det är tyvärr alltför många okunniga människor inom kundrelaterade yrken i detta land som fortfarande inte har begripit vad ett garantijobb innebär. Det kostar inte den lokala verkstaden en spänn att byta något på garantin. |
|
| Okej. tack för upplysningen. =) Vad gäller då? den här personen som berättade att det gäller oavsett import. Han sa att serviceboken lär vara full. Idioten jag köpte bilen av har inte servat den på bmw under den tiden han hade den. så det är ca 3 servicar som är borta. Jag gjorde Inspek II när jag köpte den. Vem fan skiter i o lämmna in en 330 på bmw o få den servad? skulle jag aldrig göra. Så pass dyr bil..då är det bara o serva den full ut. | |
|
Saknas det genomförda servicar kan det bli kinkigt att få igenom garantin! De flesta verkstäder brukar vara stenhårda på den punkten... Svensksåld eller privatimport skall dock inte spela någon roll, men det brukar ställas krav på att alla servicar har gjorts (eftersom det ingår en rostskyddsinspektion i insp2). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har varit till Lunds bil&trim idag i Avesta. Dom kikade på serviceboken..och påpekade inget om servicarna. Antagligen så var kärringen blind eller så kringgick hon det. Så dom tog kort på huven och så..Och det är ju inte direkt rost som har kommit..under njurarna i vecket där så att säga..lacken har släppt där/lite bubblor. Så dom påstod att en ny huv inte behövdes..men jag sa att med tiden så kommer det hända grejer där. Och det där berodde på dålig vård tyckte han..han sa att listen som huven går emot vcar smutsig..därför den skavt mot lacken så det blivit så där. Ny huv eller enbart ny lack. Jag blir nöjd i vilket fall. Dom skulle kontakta BMW om det där. Hoppas dom ordnar nånting iallfall. | |
| Har varit till Lunds bil&trim idag i Avesta. Dom kikade på serviceboken..och påpekade inget om servicarna. Antagligen så var kärringen blind eller så kringgick hon det. Så dom tog kort på huven och så..Och det är ju inte direkt rost som har kommit..under njurarna i vecket där så att säga..lacken har släppt där/lite bubblor. Så dom påstod att en ny huv inte behövdes..men jag sa att med tiden så kommer det hända grejer där. Och det där berodde på dålig vård tyckte han..han sa att listen som huven går emot vcar smutsig..därför den skavt mot lacken så det blivit så där. Ny huv eller enbart ny lack. Jag blir nöjd i vilket fall. Dom skulle kontakta BMW om det där. Hoppas dom ordnar nånting iallfall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.