|
|
|
|---|---|
|
På min x5 4,4 -03 har vänster blikerslamapa fram blivit trasig. Ringde BMW i Örebro, och får svar att det kostar ca 1000 kr att byta. Skämtar ni, frågade jag? Det borde kosta noll, zero, nada! Icke! Bilens baklucka öppnar sig under färd, särskilt när det är vått & fuktigt ute. Konstruktionsfel? Någon som har erfarenhet av att byta mikroswitchet där? | |
|
Testa detta funkade utmärkt för mig. Länk |
|
| Jag som blev förbannad häromdagen då ett ynka positionljus till min E39 kostade 54kr. Halogenlampa... Suck... | |
|
Vissa saker lär man sig den hårda vägen att man bör kontrollera i förväg. En sedan enkel liten sak som att byta lampa i blinkersen har man verkligen lyckats krångla till bland annat på X5:an. Verkligheten är just så bister att man behöver skruva bort hela insatsen för den annars så enkla manöver. Med tanke på timdebiteringen är väl ett pris mellan 600-1000:- helt relevant för operationen i fråga hos BMW. Att det sedan är en komplett vansinnig konstruktion är en helt annan sak. Men som sagt det är ingen raketforskning att göra själv men väldigt tålamodsprövande på lite olika sätt. |
|
| Tack för det värdefulla tipset! | |
|
BimmerX5: Jag har samma problem med mikroswitchen. Den kostar ca 2,500 (man byter hela handtaget som kommer färdiglackat från Tyskland) + arbete ca 1,000. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Lampbytet är klart, gick galant. Lampan kostade drygt 40 kr...ler hela vägen till banken! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.