|
|
|
|---|---|
| Blir förmodligen en konvertering,,, frågan är om det krävs en 535 / 735 Lmm,,, eller ifall det räcker med en 528as eller liknande,,, eller kkanske det tilloch med räcker med en 325as,, om man trycker igenom den,, "Jag har sökt mycket å inte hittat nån som har gjort på nått annat sätt",,, spridare kan jag skaffa från en 535,,, en dom kanske bli för stora om man kör med en mindre Lmm en 535ans,,, ni kanske fattar vad jag sydtar å är taksam för svar. | |
|
Hade ju varit bra att veta vad ditt mål är, vad du har tänkt göra och så!!!!!!! INFO TACK om du ska ha ngn hjälp!!!!!! |
|
|
Det som jag har tänkt .. är vell nån saab turbo adapter på grenröret ..saab intercooler,,, så enkelt som möjligt,,, med ladd runt en 0.3-MAX 0.5 MAX Ingen kompsänkning,,, jag känner en kille som har byggt ett sånt här mega buget bygge ,,, men han kör m20 b25 å han har 535ans Lmm,,,och han visste inte hur bra / dåligt det funkar å att trycka igenom Lmm,,, Han har sin Lmm Innan Turbo så den suger igenom Lmm.. Men men,, du när du fått litte fakta .. kanske du kan ge litte hjälp.- |
|
|
Kolla ytterdiametern på tubon på kompressorsidan där luftfiltret skall anslutas, om du har samma ytterdiameter eller snarlik en 535/735 LMM ska du använda den. Och om det är samma diameter på 528/738 så använd den. Så sätter du den på sugsidan. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
oki... vet du om det ens går att andvända 528?... när man andvänder 535ans,,, tar man ju elgen från e30 å sen skällvaste Lmm,en från 535,an... Men Att trycka igenom är inget bra lr?... |
|
|
Ja det ska funka fint att använda den, det är ju en M30 motor det med. Att suga igenom LMM tycker jag känns tryggare efter som det är det dom är byggda för, jag tror att det håller bättre i längden. Va det inte Du som skulle använda en Schwitzer S2a med? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| nae jag har precis köpt bilen :D:P jag håller på med ett sommar projekt oxå.. en totalrenoverad m30 i 30... men tänkte budgetr bygga en 323 nu till vinter / sommar "en typ slit å släng bil".. men jag hadde nog tänkt att köra med saab turbo... såenkelt som möjligt / billigt som möjjkl möjjligt | |
|
Okej, samma här. Tänkte börja projektet nu när jag fick en IC av farsan och sen fick jag tag på en turbo för 300:- :) Vad har du tänkt dej för effekt da? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| vet ej vad det blir med en helt standard e30 323,,, med o.4 i laa... blir vell en 190hk ialle fall hoppas jag. | |
| Men det jag fortfareande är sugen på astt veta är ... Vilken Lmm jag ska andvända,,, 535 / 735ans,,, är så dyr å köpa + att jag behöver en sån till mn andra bil... så jag kommer niog prova att ta en 325as Lmm å trycka igenom,,, får vell se hur det går. | |
|
Om du trycker igenom är det lu risk för att den läcker, kolla istället efter en från 528 då efter som en från 325ans är gjort för montering på luftbuken, den skruvas fast med fyra skruv så om du skall använda den måste du göra någon typ av adapter. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
jo då blir den 535a spridare. och 528 Lmm,,, sa*b turbo å intercooler... märker vell hur det går ihopp sej... Föresten så tänkte jag på att trycka igenom eftersom det gör Izze = www.bmw535bitic.com... men det kanske blir annurlunda ?.. men men |
|
|
Hej. Har spridare ifrån 535,B10 Alpina och viggen IC om du är intreserad. Vid mer intresse, ring mig. 0702-140523 Mvh Mattias |
|
|
Har sagt tre gånger att det är en dålig idé att trycka igenom LMM. Men du jan ju prova, skulle va kul med ett possitivt resultat. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
På tal om Izzes konvertring så är ALLT seiöst förutom tändnigen. Alstså skulle han säkert få ut 100hk mer med ett bra sput/tändinig.. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Då Säger vi så här rå?:D m20 b23 saab 9000 turbo och intercooler 528 spridare och Lmm,, som jag suger igenom och adapter från turbon Olja från oljetryckkontakten,, å retur i tråget. |
|
|
Det låter bättre, Annars kan du ju ta LMM och spridare fårn din 735a? Kollan om LMMn passar från den först. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
tänkte bara kolla om nån har koll p ådet.... när man kör med 535 spridare å Lmm,,, tar man ju bara skällvaste huset från Lmm å elektoniken från e30in.... då tänkte jag om det är skällva storleken på 535ans som gör den så bra att andvända,,, eller det är nått annat,,, för jag har ju 6st extra 535 spridare så vad tror ni 528 spridare och Lmm eller 535 spridare och 528 Lmm " kan säga direkt att 535 Lmm skaffar jag inte till detta bygge" tacksam för svart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.