|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är cosmossvart och diamantsvart samma färg på en E-36? | |
| Nej, det är två olika färger, dock är båda svartmetallic. | |
|
cosmoss=303 diamant=181 mvh benny |
|
325Ci |
diamantsvart e mer bland medans cosmossvart är mer matt tycker jag iaf... |
| Ok. Tack Grabbar. | |
| Diamantsvart är snyggare tycker jag...skiftar mellan grafitgrå på dagen och svart på kvällen! .) | |
518i slow mobil |
Vad är det fär färgkod på Laxsilver på en e28-83? bild finns på Länk Full gas, jag i extas =) BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
| Det är nog snarare cosmossvart som skiftar mot grafitgrått på dagen och svart på kvällen. Blamkhet är det ingen skillnad på, men diamantsvart är mer solid svart och kan därför kanske upplevas som blankare eftersom det är en "renare" färg. | |
| >>>>518i slow mobil......har laxsilver på min bil...nummer 203/7..... | |
518i slow mobil |
Ok, skumt, kolla i bilen det stod 060/7 på min..... vad e det för förg då? Gasen i botten, mätarn i toppen BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
betriebsanleitung |
Om jag inte missminner mig finns det 3 nyanser på Diamantsvart |
| >>>..518i slow mobil...verkar som om 060 heter polaris metallic och 203 heter laxsilver....kolla på: Länk så hittar du alla färgkoder.... | |
518i slow mobil |
Ok. Vilken skall man ta då? 203 eller 060? Gasen i botten, mätarn i toppen BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
328 Coupe har alldeles rätt cosmos:en är mörkt grafitgrå på dagen och ser precis ut som diamantsvart när det är mörkt. För att tjata då, diamantsvart är precis vad det låter *svart* och känns djupare i kulören än cosmos som har små "metallflarn" liksom på halva djupet i lacken. Om det finns fler nyanser lämnar jag till "användarhandledningens" expertis ;)Det fanns åtminstone inte till M3 -97:an Har jämfört med en kollegas diamantsvarta förra sommaren, dock inomhus då de var parkerade bredvid varandra. Båda nyrekonditionerade och maxipolerade ;) M3 -97 Cosmosschwartzmetallic |
|
|
När det gäller Cosmos och Diamant... min 540 är cosmossvart och 318 är diamantsvart... Cosmos är helt klart den mörkaste av de två, den är helt svart medan Diamant har lite silver i sig, även om båda är metallic... Solsken: -------- Cosmos: Ett otroligt djup framträder och den ser nästan lite blåsvart ut, konturerna glittrar och syns tydligt. Diamant: Färgen förlorar lite av djupet och den ser nästan ut som mörgrå metallic. Mulet/skymning -------------- Cosmos: Djupet syns inte så mycket och färgen ser nästan solid ut. Diamant: Mycket vackra skiftningar mellan svart och silversvart, alla konturer framträder tydligt. Mörkt ----- När enda belysningen är gatuljus ser de ungefär likadana ut, men Cosmos är nog ändå lite mörkare och konturerna framträder bättre med Diamant. |
|
| mörgrå=mörkgrå alltså... :) | |
518i slow mobil |
Fattade det. Vilken färg skall man ta då? Så man e säker på att det inte blir fel.... 060 eller 203? Gasen i botten, mätarn i toppen BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
| 518i slow mobil -- Om det står 060/7 på din bil så är den Polarismetallic... | |
518i slow mobil |
Ok, vad e det för skillnad på den och Laxsilver? Gasen i botten, mätarn i toppen BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Som ni ser hade jag inte tagit på mig kepsen och blandade ihop cosmos- och diamantsvart läs mitt inlägg ovan och byt ut ;) Tack Ospery |
|
|
Carbonsvart då??? Jag beställde den färgen då jag sett en bil som skiftade i svart/lila/mörkblått. Min bil "saknas" den lila nyansen. Då bilen var sprillans och lackkonserverad var den mörkare, nu börjar den att "ljusna". Finns det olika årmodeller på färgen eller beror det bara på patcherna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.