|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollar lite på e46 touring i tyskland och såg denna med rött skinn. Länk Vad säger ni om det? vet inte själv vad jag tycker, men blir det svårtsåld när man väl ska sälja en sådan bil? MvH Bmw 4-ever | |
| Jag skulle personligen inte köpa en bil med rött skinn. | |
|
Personligen tycker jag det är snyggt. Men det gör bilen mer svårsåld om du inte hittar någon som verkligen vill ha rött skinn. En bil med t.ex. svart skinn gillas av långt många fler och är därför bra mycket lättare att sälja vidare. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
De kommer göra den markant mer svårsåld än en bil med svart eller grått läder. Den bilen var för övrigt ganska ordentligt individual, kul med så ovanliga färgkombiantioner. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag har en Alfa GTV med rött skinn och tycker det är helt underbart men det blir ju lite porrigt om man säger så! :-) Det kan nog mycket väl tänkas att man minskar på antalet tilltänkta köpare den dag man ska sälja en bil med rött skinn i men det finns helt säkert fler än jag som gillar rött skinn... | |
|
Håller med wendtan. Pendlade med en fd arbetsgivare bil till uppdragsgivaren i ca 6 månader med den sk "bordellen" som var en vit 745 turbo plus 90:a med rött SCHiin. Aldrig illrött SCHiin för min del. Vinrött eller Oxblod eller dyl kan dock vara helt och tycker jag. Bilen hade väl inget dunderpris heller som jag kan se det som motiverar ett köp eller? |
|
| Ojojoj vad snyggt! Själv är jag helsåld på bilar med rött skinn. | |
|
Tycker väl heller inte att rött skinn är någon höjdare. Däremot så kanske vissa individuella färger sticker ut i mängden och då även gör att bilen blir såld pga av detta. Exempelvis så var jag helsåld på svarta e36:or med saffransgul skinnklädsel, tom ratade andra kombinationer...så blev jag utan bil också :) Vet ej vad panelen säger men just saffransgult+svart kanske är en attraktiv kombination kanske tom populärare än de vanliga såsom svart och grått? Å andra sidan gillar du kombinationen så är det säkert andra intresserade efter dig...det är alltid roligt att ha något udda. |
|
| Tyvärr så verkar det som att vi tråksverige inte riktigt vågar, svart elle rmöjligen grått ska det vara!! Hur trist som helst. Så om du skall sälja den igen så är det förmodligen en bättre affär att köpa en i tråkfärger. Gillar du den lite roligare färkombinationen på den bilen kanske det kan vara värt lite mer besvär vid försäljningen mot en bil som du inte hittar tre av på parkeringen... | |
| Jag vill absolut ha en bil med ovanliga färkombinationer. Och imolarött skinn är inte fy skam. Nej tack till alla mörkblåa silvriga svenssonbilar med trist skinnklädsel, huga! Livet är för kort för trista bilar, och tråkiga människor. ;) | |
| Föresten det där med inredningskulörer är i hög grad kulturellt betingat. Volvo hade på det glada 80-talet en mörkröd tygklädsel med vita pinstripes. Den fick dom dra tillbaka från den italienska marknaden då italienarna absolut inte ville bli förknippade med maffian, vilket i deras ögon var kontetntan om man köpte en bil med sådan klädsel. :) | |
|
Powermac: Coolt, lätt att man hade velat glida i en maffiabil...särskilt en Volvo med Gudfadern-stämpel. Kommer ihåg klädseln i dessa volvobilar och den är ganska snygg...typ lite sammetliknande, elegant o ja kanske även lite gangster :) |
|
|
Jag tycker det var en cool kombination. Jag kan tillägga att jag har köpt en bil hos den handlaren. Var grymt nöjd med bilen, lyckades pruta bra och toppen bemötande. Kan bara rekommendera handlaren. Han ligger dessutom ca 7 min från zulassungstelle =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Jag tror inte det blir svårsålt, det begränsar kundkretsen bara, men dom som är intresserade kommer i stället vara väldigt intresserade. Personligen har jag större problem med; automatlåda, alulister och Chromeline/inget M Paket, än det röda skinnet, den rikliga utrustning, 18" hjulen och framför allt den Techonviolettalacken lyfter bilen. Mvh Stephan |
|
|
Köp en bil du gillar. Det gör jag. Vad nästa köpare gillar är ju inte så aktuellt nu (såvida man inte köper och säljer hela tiden) Det finns nog köpare till rött skinn med, du är väl en? Sen finns det ju objekt som kan vara mer svårsålda... Länk |
|
|
apropå den orangea som mageng länkade till. Såg en porsche 997 i "Televerketorange-metallic" för nån dag sedan, urcoolt! |
|
|
Rött skinn är ju kalas!!! Hade det i mina båda Z3:or. Letade efter en svart Boxster S med röd skinnklädsel men det blev tyvärr tillslut en blanksvart med svart skinn. Rött skinn är kanske lite porrigt, men vem vill inte känna sig som Carl Serung eller Berth Milton?? (aka "Porrkungarna") /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Jag hade vinrött plysch i min första bil, resten av inredningen, inklusive instrumentpanel och ratt var också vinröda, jag gillade det inte, körde bara 150mil med den, gillade gjorde, jag däremot gjorde den svartmetallic Volvo 760 Turbo Diesel-85 taxi med vinrött skinn jag åkte i ca 1988, den satte djupa spår, elhissar, läder, vilket var lyx, sedan dess har jag gillat mycket utrustning, jämför gärna med föräldrarnas 244GL-79 med beige tyg och Mörkbrunlack, som var helt rensad på utrustning, dom ägde 1981-1989, snik är aldrig roligt, allt ska det vara=) Mvh Stephan |
|
|
Finns inget snyggare enligt mig köp, köp, köp. |
|
| Mycket snyggt enligt min mening..självklart lite mer svårsålt men du kan ju dock höja priset lite mer då den som verkligen vill ha rött betalar gärna en slant extra. | |
|
hmm kul att höra era tankar. Det är nog så att antingen gillar man det eller ej. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.