|
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat ett kitsystem från magnat, 5,25 xtrema (deras bästa) Jag vill montera det så pass "orginal" som möjligt, vilket innebär att jag ska ha diskanten ute i dörren, där orginal diskanten sitter idag. Jag skulle ju helst vilja dra en ny högtalarkabel ut till dörren, men hur trångt är det i "gummi-plast-bälgen" som går från karossen och ut till dörren? Det skulle ju säkert gå att koppla in på orginalkablen och sedan hitta den inne i bilen och kapa den och koppla till delningsfiltret, men det känns inte riktigt lika bra... orginalkabeln ser dessutom lite tanig ut... (Visst skulle jag kunna sätta diskanterna på instrumentbrädan istället, men det ser så väldigt EPA ut.) /Jonas | |
| Det brukar inte vara speciellt trångt i gummibälgen , däremot kan det vara så att du har ett kontaktstycke i dörrstolpen som du behöver ta dig igenom , i min fanns ett par outnyttjade stift i kontakten som jag helt enkelt knipsade bort och fick på så sätt en öppning genom kontakten där jag kunde dra 2st 2.5mm2 högtkablar(du skall ju bara dra en).Annars så räcker originalkabeln bra till diskanter om du vill vara lite bekväm. | |
| Ja de ser lite fjuttiga ut kablarna, men fult tillräckliga för att tom. kunna driva ett mellanregister, så nog räcker det alltid till en diskant | |
|
Jag funderar på slutsteg också... Skulle ett litet 2-kanaligt slutsteg få plats nånstans bakom handsfacket? Om jag kan ta ström från stället där man kopplar för t.ex. starthjälp i motorrummet (batteriet sitter bak på 323ti) så kan jag om jag monterar slutsteget bakom handsfacket helt undvika att dra sladdar bakåt i bilen... Det finns nåra högtalare för baksätetspassagerare orginalmonterade i min bil, men dessa kommer jag koppla ur och enbart köra med framsystemet. /Jonas |
|
| Det funkar, bara du har luftcirkulation så det inte blir för varmt | |
| Här finns riktigt små steg som tar liten plats: Länk | |
|
Hewi: Tack, men dom stegen är visst digitala... de vill jag inte ha. Jag kanske är gammaldags, men för nåra år sen bygagde jag nåra bilstereos och använde då genesis steg och i ett fall rockford... "på den tiden" hade iaf. digitala steg klart sämre ljud... Inte för att det här blri nåt västingbygge alls, men jag funderade på ett litet 2-kanalssteg från lightningaudio eller pioneer. Dom stegen får jag runt 1000-1500 kr och då har dom 2*50W RMS... borde funka fint bara dom inte blir för varma. /Jonas |
|
|
Har hittat ett begagnat MTX steg... MTX ska väl va skapligt? /Jonas |
|
|
Mtx är väl inte kända för välljud i princip, men jag gillar dem. det du ska tänka på är att traditionella klass AB steg genererar mer värme, och har en längre verkningsgrad. |
|
|
Ok, finns det några hyggligt billiga digitala slutsteg som låter ok då? Gärna en butik/hemsida i sverige som man kan beställa ifrån. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.