|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder nån från kalmar som vet något om Bilhuset AB ? Är mycket tacksam för all info ! Mvh Marc | |
| Bilhuset säljer normalt Fiat/alfa romeo, men importerar även ganska mycket bilar, både på beställning och för att ställa upp i hallen. Har inte hört något om något fuffens ang deras importer. (Antar att det var om importbilarna du ville veta) | |
|
Hej! Jag jobbar nästan granne med dem och har själv köpt import bil därifrån. Tycker det gick mycket smidigt och enkelt jag hittade bilen själv på mobile.de dem ringde skaffade all information åt mig med repor osv..... Gav dem pengar och dem körd ner med bilsläp och hämtade bilen..alltså de kör ej bilen själva hela vägen. Vet att dem har en bra kontakt i münchen..om du har nån bil i närheten där som du var ute efter. |
|
|
Någon koll på hur mycket de tog för att ta hem bilen? besiktar de bilen och gör den klar? Bor själv i närheten och har tänkt att plocka hem en BMW. |
|
|
Hej det beror nog på...eftersom jag jobbar granne med dem kanske jag fick billigare vet ej..men jag besiktade bilen själv osv..tyckte jag hade tid med det istället för att en yrkesman skall ta 1h och debitera den... kan tänka mig dem tar kanske 10´000:- för att göra det plus kringkostnad med hotell bensin osv = 15´000:- så får du räkna med besiktning osv justeringar..så lägg på 20´000 på priset på internet men är det från bilfirma i tyskland pruta 10-15% innan...brukar gå bra då man betala kontant. mvh martin |
|
| Tänkte köpa m3 an där men efter kontakt med Bmw i kalmar så är jag inte intresserad längre, fick höra sanningen om den så nu letar jag en annan !!! | |
| Hur löd sanningen då Pimpen?? | |
|
Berätta gärna vad det var för fel på den. Såg ju klockren ut på bilderna. För det är väl denna vi pratar om? Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Är det inte konstiga i den bilen eller är det inte samma sportstolar i limon som i coupe modellerna? Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Det är bara coupén som har de speciella M3-stolarna. Sedanen och cabben har likadana sportstolar som övriga E36. Finns cabbar som har de speciella stolarna men det är inte original. ___ //Ulf |
|
|
OK, tack för infon! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Den var en dörr som var krockad och bytt enl Bmw -Automax i Kalmar sen ang servicen så hade den varit inne 3 ggr på oljebyte senast 2001 den kanske är servad nån annanstans vad vet jag ! Men jag fick höra nåt annat från bilfirman så nu letar jag nåt annat Ang klockren på bilder jo den ser ju fin ut men dom var inte ärliga hatar sånt bara det är ju så enkelt att avslöja genom att ringa runt lite bara sen hade bilen endast blivit körd ca 100 mil om året dom sista åren enl bes papprena jag beställde hem men det är ju en annan historia !!!! |
|
| sen priset är väl nån drömmare som hittat på !!! | |
|
Köpte min bil där och utrustningen stämde inte riktigt med annonsen men det var rätt lätt att se att bilen inte hade rails och faktiskt vile jag hellre ha en bil utan rails än med för varenda kombi i Sverige har ju rails. Sen hade de besiktat bilen när jag kom ner utan att vi ens diskuterat saken innan - små saker som ger ett extra plus. |
|
| Dessutom hade de bytt oljetrycksgivaren eller oljenivågivaren (kommer inte ihåg vilken han sa) för den brukar strula på BMW som han sa. Då hade jag ingen aning om att det är skillda saker på BMW men har lärt mig att det är så | |
|
Jag skulle inte rekomendera bilhuset i kalmar, lite fuffens gubbar där... Otroligt oseriösa!!! Sök gärna på "Bakaxel M3, slut!" Så ser du mina erfarenheter, och processen är i full gång... Less is More |
|
|
Hej, Det sägs att Bilhuset säljer och annonserar bilar de inte äger. Finns det någon sanning. Tittar på BMW där. Skummisar? |
|
| Bilhuset i Kalmar mena ja. | |
|
Länk Ingen bil av Bilhuset. Verkar hamn på Arn och svarta listan. Är ASB bilar samma firma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.