|
|
|
|---|---|
|
Bilen har stått i 3 v, så batteriet är urladdat. Försöker anv. starthjälpskablar utan res. Försöker bogsera igång bilen, men utan resultat. Batteriet 1/2 år, håller en mycket låg effekt, å tänder nästan ej instr. bel. Vad ska jag göra. 523, 4000 mil, har alltid fungerat. Tacksam för ett snabbt råd. Lars B | |
|
Börja med att införskaffa ett nytt batteri..kan ha blivit vrål-kortis i det batteriet som sitter i nu under "avställningen"... För övrigt har du minst 1 års garanti på batteriet, har du kvar kvittot så gå tillbaka till inköpsstället o reklamera |
|
|
hade precis samma problem. Laddade batteriet i 24h, sen starta den inte ändå. Men vi gjorde norsk reset (3 minuter batterilös) Sen startade vi genom att hålla nyckeln i 20 sek så startmotorn fivk jobba och gav bilen lite gas. Då startade den tillslut. |
|
| Enligt svensk lag så har man 2år garanti på Bilbatterier.... | |
|
Bilen har stått i 3 v, så batteriet är urladdat. Försöker anv. starthjälpskablar utan res. Försöker bogsera igång bilen, men utan resultat. Batteriet 1/2 år, håller en mycket låg effekt, å tänder nästan ej instr. bel. Vad ska jag göra. 523, 4000 mil, har alltid fungerat. Tacksam för ett snabbt råd. Lars B |
|
|
Jag har kopplat bort batteriet när jag anvande startkablar, utan att motorn tänder. Lars B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.