|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar hur man lättast kan ta bort min trasiga låscylinder från min E39 -98 . Nyckeln går ej att vrida runt . Mvh Nichlas | |
|
Länk hittade denna länk på nätet men kan inte riktigt tyda hur man får loss tändningslåset/cylindern mvh Nichlas |
|
|
Är det någon som vet vad det lilla hålet bredvid nyckeln är till för, kanske detta kan ha något med att få bort låscylindern? Någon som vet ? mvh Nicke |
|
|
det kan nog vara där man ska sticka en en mejsel (smal) när man har på tändningen i läge 1... då får man nog bort tändlåset |
|
|
Är detta rimligt??? Lämna in bilen på bmw igår det skall gå på totalt 5100kr (1600kr material+3500kr arbete ). Själv tycker jag att det är på tok för mycket,vad tycker ni? Nicke |
|
|
Det låter som du säger på tok för dyrt! Om jag var du så skulle jag köpt tändningslåset och antingen bytt det själv eller frågat någon händig polare om han kan hjälpa dig. 3500:- i arbete är ju hutlöst mycket för att byta ett lås. |
|
|
...som sagt det verkar vara ganska krångligt att byta tändningslåset när man har förstört det helt så att man inte får i tändningsläget eller om det är radioläget...? Och verkstäderna vet nog hur de skall ta betalt... =( Själv bytte jag nyligen mitt tändningslås på verkstad... (samma gammla nyckel passar...) Betalade ca: 5-6 hundra för detta bytt och klart! =) Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.