AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
818

Är det verkligen värt att uppdatera mjukvaran i navin?

ET
13
EThell
530iA -02
Jag har läst en hel del här på forumet om uppdateringar av mjukvaran i navin. Vissa är positiva, men många har också haft mycket problem. Många av dessa inlägg är relativt gamla så jag skulle vilja ha en update av den allmäna uppfattningen just nu.

Jag har MKIII, vet ej vilken version det är men troligvis den som satt i när bilen köptes 2002. Både systemet och kartan känns daterade, men frågan är om jag vågar göra det själv eller om man ska lägga de pengar det kostar hos BMW? Vad tycker ni?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Läser du instruktionerna noga och har en batteriladdare ansluten under uppdateringen så gör du ju som BMW gör så jag anser att det är mkt säkert. Jag tycker att uppdateringen var väl värt att göra på min 01:a som också hade original versionen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gissar att du har en version utan splitscreen och åtminstonde jag upplevde det som ett rejält lyft att få versionen med splitscreen som utöver fler funktioner också ser snyggare ut.

Jag uppgraderade själv och hade ingen batteriladdare ansluten. Tror att dom flesta problemen beror på att man har använt billiga CD-skivor och bränt på för hög hastighet. Hade själv problem med detta men efter inköp av en märkesskiva och lägre hastighet så funkade det bra.

Om din kart-CD är up to date eller inte beror ju på var du rör dig och vad som byggts i dessa områden sedan 2002. Jag kör för tillfället med en 2005-2 skriva vilken är den näst nyaste. Att byta till en nyare skiva är i regel inget som skapar några problem.

___
//Ulf
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Det är inga problem att göra det själv. Men som Programmer säger: Bränn en kvalitets-CD på låg hastighet så är det inga problem.
Programversionen ser du uppe i högra hörnet under "Set" - menyn (SW3-X/YY)

Visst hade man lite ångest när man tryckte i CD'n, men det funkade klockrent.
Jag upplevde en klar förbättring med den senaste programvaran, tidigare så kunde det ta 3-4 minuter innan den startade när det var under 0 grader, samt att den kunde starta om utan vidare.

Freude am fahren
ET
13
EThell
530iA -02
Jag har faktiskt redan split screen. Jag kollade också upp versionen, det är 41. Finns det nyare? Vad blir isåfall skillnaden?

Tack för era tips!
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Skillnaden blir att du får 3-1/63 istället Märkte ingen skillnad men buggarna är väl bortagna på denna sista version. Bmw kunde anstränga sig och fixa till så man även kan få navigations hjälp när man lämnar det allmänna vägnätet.

/Pulare
Visa användare
84
Johanhudik
330xDA Touring -03
Funderade lite på det här med upgradering. Har mkII navi och har 2-1/50 installerad. Är det läge att uppdatera den??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.