|
|
|
|---|---|
|
nästan varenda gång jag startar bilen så står det "check control inakt" vad är detta? mvh ola | |
|
Din bil har ett "system" som skall kolla att allt är OK vid/innan avfärd samt under färd..."Check control" håller reda på bla motoroljenivån, kylvattennivån mm I ditt fall verkar det som om "Check controllen" är defekt dessvärre |
|
|
Av att tyda på felmeddelandet så verkar det som om din Check Kontroll som är inaktiv. Detta kan helt enkelt bero på att en säkring som försörjer "check-enheten" med ström är trasig. Byt säkring nr. 45 och testa igen. Starta om hela bilen efter bytet av säkring. Om detta inte hjälper kolla/byt övriga säkringar som har med Check kontrollen att göra är (23. 27, 31). Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
tack jag ska prova de å se om de blir någe bättre mvh ola |
|
|
Ja gör det och återkom gärna här senare med lite feedback ang. lösning för ev. framtida problem för oss andra. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| jo jag ska göra det | |
| nej det var inga brunna säkringar... de är nått som glappar tror jag, för den funkar ibland men bara korta stunder typ 20 sek | |
| nej det var inga brunna säkringar... de är nått som glappar tror jag, för den funkar ibland men bara korta stunder typ 20 sek | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.