|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Flåklypa: JÄTTERÄTT!!! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Kul! Nu sträcker jag lite på mig. BMW har en modell som heter Z1. Hur öppnas dörrarna på den och vilken motorn är den bestyckad med? Flåklypa |
|
|
Dörrarna öppnas neråt, d.v.s de sjunker ner i karossen, bilen kan köras med dörrarna nere. Motorn är M20B25. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Ganz richtig! Flåklypa |
|
|
OK, vad bra o roligt, men NU kommer en fråga, som är svår... 1. Hade Claus Luthe polisonger på på 80-talet? (det här är ju helt sjukt...) 2. Vad ansåg han om BMW-färgen Calypsorotmetallic? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
:-) Ok, fortsätter på Z spåret: Alpina gjorde också en version på Z1. 1. Vad är det fullständiga namnet på Alpina Z1an? 2. Vad ansåg Bukhard Bovensiepen att man borde göra med den? 3. Vilken fem-serie var den första med ett M i modellbeteckningen? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Följdfråga till Z1: (Nu är vi igång..;-) 1. Vilken firma tillverkade bilen? 2. På vilka premisser tillverkades prototypen? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tryggve: 3. E28 på A, svarar jag B, på C vet jag inte...;oD (jag konsulterar ju inte nätet i mina svar...) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Kraftwerk > 1. Ja, men små sådana... 2. Inte det blekaste /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Kraftwerk > E28 är tyvärr fel... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
tryggve: 1. RÄTT! 2. Han ansåg att färgen inte matchade BMW:s seriositet, o definitivt var en eftergift för den Amerikanska marknaden! (han hade enligt mig helt rätt!) Hans egen favorit var Diamantschwarz över Antrazit leder... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
1. e12 har jag sett med M-stripning iaf. Chansar på den. Flåklypa |
|
|
Det måste ju vara e12 kom jag på. Eftersom jag ska kolla på Kanada-Ryssland nu kommer nästa fråga. Målvakten Pelle Lindberg körde ihjäl sig för en massa år sedan. I vilken bil då? Flåklypa |
|
|
Kraftwerk > Håller med på fråga två, intressant! Flåklypa > Rätt, M535i var M-GmBH första 5-serie bil, lättad med fräsig frontspoiler och trendriktig gummiskrapa på bakluckan. Ovanlig och eftertraktad idag. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
tryggve: Det lär i så fall vara E12 M528i/M535i, alltså inte en ren Motorsport bil, som jag trodde frågan sökte svar på...eller? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Var det kanske i en M5E28? (OBS!! JAG KAN INGET OM VANLIG SPORT!) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jodå, M535i är en ren Motorsport bil med många speciella attribut. Länk M528i har jag inte hört talas om? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
I och för sig modifierade M-divisionen bilar på begäran innan M535i (som var den första "egna" modellen förutom M1). /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
tryggve: Här har Du min "originalare" E28 M528i -85, beställd o köpt på Motorcentralen i Eskilstuna. Nu är det iofs. en senare version, men det gick att få på E12:an också! Länk BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Pelle Lindberg körde i med en Porsche 911. Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.