AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
288

M3 tankar...

Ma
46
Marcus_H
530iA -93
Går och funderar på att köpa en M3´a utav 96-98 årsmodell nu i sommar om allting går som jag tänkt mig. Vad ska man se upp med, förbrukning mm.?

/ Marcus
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Nästan alla 3,2 har problem med vanos. Provkör flera M3:or för att jämföra. Jag kan garantera att vissa kommer att kännas slöa. Min 3.0 känns snabbare än de flesta 3.2 or.

Mip
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Vad är det som är problemet med vanosen? Får dom fram på M-testcenter om det är nåt problem med den? Blir den bara slöare i accet eller gäller d även toppfarten. Håller på att göra affär på en -96.a.....Börjar bli lite nervös...

Jan
BMWCS # 3966
Snälla mip, kan du tala om för mig med lite mer substans varför "alla" 3.2 har vanosproblem? Har du några detaljer förutom purple (tror jag han heter) som har bytt sin.

Jag har en förstahandsinformation att 95 såg jag en 94:a med rasad enkelvanos. Det är den enda förstahandsinformation som jag har. Att det hela tiden i trådar kommer upp detta problem verkar det som det är ett jätteproblem, visa på det tack. Skulle vilja kunna vara lite proaktiv själv om så var fallet som ni kan se av bilval från min sida.
Det är INTE ett generellt problem att ALLA 3,2:or har problem med Vanosen.

Om problem uppstår beror det OFTAST på eftersatt service och/eller brist på kunskap/förståelse hur en bilmotor fungerar, typ 'varva järnet' innan motorn/oljan nått arb. temp.

Gör ett M-test om du känner dig osäker.

Lycka till med bilköpet !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.