AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
644

Dörr problem

Jag har en BMW 730i ( kan vara en 735 kommer inte ihåg just nu), men låset är paj, du kan låsa men du kan inte låsa upp det igen. Vilket ledde till att jag fick slå in lilla backrutan sist och använda mig av "tvivelaktiga metoder " men det är en annan historia. Det jag undrar är om någon här har sprängskisser till BMW, har letat men inte hittat (rättare sagt farsan har letat mest då det är han som kan mecka inte jag). Det ska sitta små hakar på insidan av dörren som man måste haka ur för att taga av insidan men vi hittar dem inte. Någon som vet mer, även för panelen skulle vara tackasamt då trippmätaren har stannat.

mvh
Rikard
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

KOlla hr: Länk , samt sök i forumet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
www.realoem.com

Har mätaren stannat på 299960 km? Grattis, då går den inte längre..

//Magnus

Ja precis rätt antal. Jag har sökt men hittade inte. Dock fick jag realoem.com nyss av polare så det löser sig nog. vad är det med det mätartalet?
Antingen är det bara jag men jag hittar inte något om hur man tar dän insidan på dörren för att komma åt låset? Inte farsan heller, bänder ogärna bort den.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Pilla bort listerna, där under ska det finnas nån skruv om jag minns rätt kanske även om du bänder lös eljusteringen för sidospeglarna och vid handtaget ska det finnas en skruv...sen ska det bara vara att lyfta bort den..
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
skruva även av själva låsknoppen...
ts
107
tsotred
540iA-96
Angående mätartalet, så är det faktiskt en bugg som gör att mätaren inte går längre. Det går att köpa en ny modul på BMW, men den kostar ungefär 2000:-.

Jag böt aldrig så länge jag hade min 7'a.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.