AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.549

Min baklucka har gått i baklås på min E34 (låsstången antagligen lös)

La
10
Larho
325i cab -88
520i -96
Är det någon som har ett bra tips hur jag öppnar bakluckan på min 518 som har gått i baklås? Antagligen har den lilla stången som sitter clipsad bakom låset lossnat. Måste jag borra bort låset för att nå stången eller finns det något trix. Om man tar bort gummitätningen runt låset finns ett litet mellanrum. Kommer man åt stången mhj en tunn ståltråd. Finns det någon duktig låssmed i göteborgsregionen som kan det här. Mycket tacksam för hjälp och tips.

Lars

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Jag har för mig att någon här lyckats ta sig in via plastpluggarna till nummerskylten, men jag tror att det krävdes att man borrade ett hål innanför. Prova att söka.

Har du skidlucka - i så fall kanske det kan vara en väg? Annars kan kanske du knacka ut plåten, även om det är lättast att göra det från skuffen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jo jag känner en som var tvungen att borra ett hål bakom nummerskylten det gick inte på nått annat sätt.. det kanske gör det men hur man då skall göra de vete tusan

Bimmer
La
10
Larho
325i cab -88
520i -96
Hej!

Stort tack för tipsen! Ett hål bakom nummerplåten låter smart. Är det möjligtvis så, Bimmer, att man kan få kontakt med din kompis för att få reda på bästa ställe att göra hålet samt hur stort det måste göras?

Hälsningar,

Lars

Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
La
10
Larho
325i cab -88
520i -96
Tack för länken Udo!

Jag tror att idén med ett 8 mm. hål är det mest tilltalande. Ikväll skall jag försöka.
Återigen, stort tack för hjälpen alla!

/Lars

mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Min lucka var också i baklås ca en vecka, tills idag då den helt plötsligt gick att öppna igen! Fråga mig inte hur det gick till. Innan har vi låst, låst upp säkert 100 gånger, slagit, bankat, sprayat i 5-56 osv osv, helt utan resultat. Man blir inte klok på bilar ibland.

Mvh Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.