|
|
|
|---|---|
|
I tisdags när jag skulle besikta polarens e30 så hade man riktigt otur. Men med mkt Macgyver på tv som liten så löser det sig. Mekat, donat och konstrat en massa för att den skulle rulla igenom besiktningen för att sen byggas om. I Eskilstuna är det helt omöjligt att besikta bilen så väljer Arboga där de är mycket trevliga och även bjuder på kaffe. Är en 4-5 mil att åka. Väl framme så kliver jag ur, knappar in nummret vänder mig om och ser en stor svart pöl under bilen.. "faaan!". Konstaterar att det är ett cm stort hål i tråget och att all olja runnit ur. Går in, får hjälp av de trevliga besiktningsmännen att sanera samt att avboka så att man slapp lägga ut halva beloppet för utebliven besiktning. Polaren som arbetat har ingen möjlighet att hämta förns efter mer än 3 timmar. Vad ska man då göra 4-5 mil hemifrån med ett stor gapande hål i tråget. Köpte en kniv på närliggande ok mack, gick en längre bit för att leta efter lite ickeplanterade träd. När jag fått tag i dessa Länk så var det bara att sätta igån. 1 timma, flertalet skärsår samt 5 liter olja senare ser det ut såhär. Länk Länk Därefter var det bara att tuta hemmåt. Nu är tråget bytt och jag ska försöka i Arboga igen idag (onsdag). Får hoppas att det går vägen då. | |
|
Händigt...:-) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Haha, skulle ju besiktat kärran med pluggen i ;) skulle va kul o se va dom säger när dom lyft upp bilen :P | |
|
När kunde du ta in min bil för en insp2 sa du? :-) /Johan |
|
| härliga skrapmärken på tråget...kört lite fort i ett gupp kanske? :) | |
| Det där "hålet",, är inte det före detta tapphålet/pluggen? Har du lagit bort hela bulten och gägningen? Eller har jag fel? Kanske dags att byta dämparna fram eller iaf höjja bilen lite iaf! ;O) | |
|
Nej det är inte gammla hålet för avtappning, Halva oljepluggen var bortskrapad, den sitter på på sidan närmast grenrören. Japp, låg som fasen är bilen. någon mm ifrån att komma upp på liften inne i besiktningshallen. Sänkt med riktig sänkningssats om jag inte har fel. Men aningen trötta dämpare som nog förtjänar en och en annan renovering. Vi tänkte att eftersom (den ekologiska)pluggen höll så bra att man kanske skulle testa med den. Men orka inte riskera samma skit när det är en bit att åka. Kanske någon miljöpartist som vill köpa. Däcksparkare undanbedes dock. Det mest härliga är att bilen gick igenom helt utan anmärkning idag. Nu ska motorn ur och byggas om. Mer kanske dyker upp i någon projekt tråd på ppf. Simma lungt... |
|
| Och skrev fel i första inlägget :(. det är en e21 -79 | |
|
Respekt:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
hahaha grymt :-P Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Va pöjk har du ingen MultiKniv i bilen, Det måste ju va ett måste, Iaf om man är jag å använder den till allt. Mitt råd Köp en Riktig kniv å nya dämpare fram =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.