|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
|
Snart slipper man väl köra bilen också. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Omanlig extrautrustning men perfekt för de som inte kan vrida på nacken. Om jag handlar en bil med det systemet vill jag ha HDP som extratillbehör (homecoming delayed parking). Alltså att man bara ställer bilen på gatan när man kommer hem. Oftast är det ju fullt och det kan dröja innan man får en ficka. Bilen parkerar sig själv och på morgonen ringer man bilen så den kommer fram till porten varmkörd med icke-isiga rutor (EMS = entrance meeting system). |
|
| kommer ju bli riktigt bra när detta finns som obligatorisk utrustning, då är det slut med alla parkeringsskador... | |
|
såg första filmen på x5 för ett bra tag sedan. Tror jag såg den 04!? Inte helt fel enligt min mening! Den parkera väl perfekt och förstör inte fälgarna. MvH Bmw 4-ever |
|
|
nice:) ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Om bilen skrapar en fälg, vem får betala den då? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fördummande. /Fredrik |
|
|
Annars lärde min körskolelärare mig ett idiotsäkert knep som funkar på alla bilar oavset storleken på fickan. Du ska parkera mellan bil 1 och 2 där bil 1 står längst fram: 1. Placera din bil jämsides med bil 1. 2. Fullt styrutslag höger och backa. 3. Exakt när du kan se BÅDA framlysena på bil 2 i din VÄNSTRA bakspegel vrider du tillbaks ratten till mittläge. 4. Fortsätt backa rakt tills din passagerarstol går över linjen du ska parkera innanför. 5. Fortsätt backa och vrid ratten åt vänster så fronten kommer in i luckan, klar! Det är helt jävla omöjligt att inte lyckas på första försöket om man gör så här. Dessutom ser man ganska säker ut eftersom man aldrig behöver kolla över axeln eller ens i högerspegeln. Vänster spegel och vindrutan är allt som behövs, resten kan man tejpa över, jag lovar. Mvh Micke |
|
|
635 CSi, mjo, men eftersom det verkar finnas så många redan färdig fördummade bilförare så tycker jag det borde bli krav på det om man inte kan bevisa att man klarar av att fickparkera, senast förra veckan stod det en kärring framför mig som lyckades backa in i mig tre gånger innan hon kom ut. Efter att jag påtalat det så hävdade hon att hon inte hade märkt det!! |
|
|
Det förklarar ju att kvinnor står för en stor del smitningsolyckor. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Haha | |
|
micro: Punkt 4, menar du när passagerarstolen i sidledd är inne i parkeringsrutan? Ska testa din metod imorgon. //Stenback |
|
| Stenback, jag menar precis när passagerarstolen (höger fram) går över den tänkta (eller målade) linje du ska parkera innanför. Har du provat än? | |
|
micro: Jo jag har testat vid några tillfällen och det stämmer inte så bra på min bil. Det funkar om luckan är typ 1,5 meter längre än vad bilen är men det är ju inte ofta man har det utrymmet på sig. Compacten har ju dock extremt kort överhäng bak så hade bilen varit en halvmeter längre hade det nog stämt väldigt bra. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.