AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.358

Köpt min första bil!

Sida 1 av 2
le
73
lepras1
328i coupe- 95
hej allihopa,, köpte min första bil idag,,betalade handpenning i söndags och restem idag och fick bilen,..
en 328i coupe-95,, fyfan va den går,,kört farsans 740 innan,, riktigt fin kvalitet och prestanda,, supernöjd.
enda riktiga felet va, vheck coolant level,, men är nog bara att byta givare,,
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Grattis!

Riktigt fin bil, jag var också ute efter en sådan bil som du men fick nöja mig med lite mindre. Hoppas den håller sig problemfri för dig så blir den nog en fröjd att äga den.
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Grattis till ett bra bilval!
Förstår att den går bra och snabbt.
Så därför; tänk på att köra förståndigt (Vet själv när man nyligen fått körkort hur roligt det var att leka. Kunde gått riktigt illa några gånger)
Lycka till med nyförvärvet och körningen!

Wargen
le
73
lepras1
328i coupe- 95
hehe,, japp, det är riktigt halt ute,, helt sjukt,, man märker ju inte heller hur snabbt man kör förän man ser mätarn,, så tyst och stabilt,, satt med ett konstant smile hela tiden,, hehe, får ändå ta det "lugnt" tills prövotiden är slut,, dvs 2?3? år....
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hoppas du blir nöjd med bilen =)
Med "Check Coolant Level" menas att du måste fylla på mer kylarvätska. Speciellt nu när de e så kallt o så så gör det så fort som möjligt!

Lycka till me bilen o så.. upp me bilder på den =)

// M.v.h. Spajjjs
le
73
lepras1
328i coupe- 95
tyckte det va okej med vätska i behållaren,, men ska kolla imornn på morgonen,, hur mycket ska man blanda?

har inga bilder än,, men kanske kommer,,är ganska orginal,, halvskinn sportstolar, vita blinkersfram, elfram och bak,, 16"vinter 17,sommar
polarna kommer att bli riktigt avund när ja kommer till skolan imorrnn :)
Grattis till en förhoppningsvis fin bil!! Om du kollat så kylarnivån är rätt så är det givaren som spökar. ganska vanligt porblem på e36.
o hur mycket fick pappa betala då???hehe

le
73
lepras1
328i coupe- 95
pappa betalade lika mycket som din pappa...
har betalat allt själv :D

Visa användare
105
_turbodiesel_
320i M-konverterad -85
trevligt trevligt.. hoppas du trivs med bmw.. ;)

MVH Gurran, 6a for life!!
le
73
lepras1
328i coupe- 95
trivs alldeles utmärkt hitills,, hmm kom på en sak, mellan framsätena finns det en "box" ca 10x25-30 cm när man öppnar locket finns det typ 9 "fack" om man trycker på knappen på facket skjuter den ut, vad kan det vara,, tänkte först för cd skivor, men för smått,,minidisc?
hoppas nån fattar...

em
538
emilsson
i4 M50 -22
det är för gamla goda kassetter, skulle jag gissa.
No
45
Norrland
BMW 528 iM-00
på min tid fanns något som hette "kassettband",kan det vara nåt sånt som ska sitta i facket.=)
le
73
lepras1
328i coupe- 95
hmm,, antagligen,, hade uteslutit det helt,, men facken var mer kvadratiska,, ska kolla bättre idag, med mer ljus...
sen om det finns någon beskrivning på alla funktioner på färddatorn nånstans så länka gärna...tack

stämemr bra att det är förvaringsfack till kassettband, har det i min också
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Det där med kylavätksan har jag också bekymmer med på min 325 coupe -94. Den gnäller alltid på dålig nivå, fast den ligger på fullt.

Infon på datan är bara att trycka lite på så kommer du förstå vad dem är till! Den som rusar i höjden är antagligen din soppaförbrukning, och det som går lika fort ner är återstående miltal du kommer på det som finns kvar i tanken ;O)

Fick du med diffbrom/lamelldiff på bilen? Isf kommer du få en ruskigt rolig vinter! Se upp för kansten bara.

En sak som är dålig med denna bil är storleken på spolarvätska-tanken,, den är så satans liten! 2,5liter kommer man inte långt på. Tycker den gnäller på låg nivå hela tiden (viserligen början den påpeka detta redan när det är över 1liter kvar).
le
73
lepras1
328i coupe- 95
japp det var kasettband....

"Det där med kylavätksan har jag också bekymmer med på min 325 coupe -94. Den gnäller alltid på dålig nivå, fast den ligger på fullt."

Men den reagerar inte imorse när ja starta, men sen efter 10 min körning och omstart varna den? hur länge har du kört så?

"Fick du med diffbrom/lamelldiff på bilen? Isf kommer du få en ruskigt rolig vinter! Se upp för kansten bara."

Har ingen aning? men den släpper ju vid minsta gaspådrag, men får fäste direkt när ja släpper gasen,, det e skoj...

!En sak som är dålig med denna bil är storleken på spolarvätska-tanken,, den är så satans liten! 2,5liter kommer man inte långt på."

Tycker den va helt okej i storlek,, men spolarmunstycket på förarsidan vill inte fungera,, har testat med nål, men ingen skillnad?

ti
229
timur
520xd F10 -16
Grattis till nyköpet!
Jag minns känslan sen i höstas själv. :)

När det gäller kylarsensorn så ska den antagligen bytas ut, en slitagedel.
Såhär ser den ut: Länk
Prisexempel finns här: Länk
pappa pyntade INTE min bil....
du går ju fan i skolan ju....inte dåligt att ha råd med 328 95:a då....

Hoppas ditt lilla problem löser sig har haft det på min med....kolla så du inte har fukt eller skit i givarkontakten..den sitter ju rätt långt ner o ganska oskyddat..
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Den väljer visst när den ska gnälla! Idag gnälde den på kular-nivån igen. Väntade till motorn fick lite värme, fortfarande gnäll. Öppnar kärlet och så kommer nivå upp till 2cm under MAX,,, så fyller väl på iaf så den slutar gnälla!
Men jag tar det inte så hårt på infon om nivån. Tittat till ibland för att vara säker,,, men inte så att man svänger in på första mack för att åtgärda detta.

Jag tycker iaf spolarväskan är för liten,, den börjar gnälla på låg nivå redan efter 1½liter, så det står alltid att det ska fyllas på.

Har lite bekymmer med vänster munstycke, men inte fixat det. Väntar till våren/sommaren, då iaf bara fryser till hela tiden nu.

Du kan gå in på BMW och fråga efter utrustningslistan till din bil (fick det av expediten jag när jag skulle beställa ett par saker till bilen). Där ser du om du har t.ex diffbroms. Stora skilnaden är på vintern att den gärna slänger ut baken. Även när man inte har tänkts sig det. (det spinner på båda ljulen, inte bara ena som det annars gör).

le
73
lepras1
328i coupe- 95
timur- tack jättesjyst!

e36lexus,, hehe,, bra då e våra pappor likvärdiga :)
har drömt om en 325,328 i typ 1 år nu, och för någon vecka sen fick jag ut försäkringspengar för en skada ja haft,, o då va de dax att köpa något onödigt :P ,, klasspolarna va inte lite avund,, nu skulle minst 5 stycken köpa bmw och som gick bättre än min haha,,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.