AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
894

BMW Audio Books, synpunkter?

Hemma från jobbet i någon influensaliknande sjukdom tog jag mig tid att lyssna på den första BMW ljudboks historien Beautiful Ride av Don Winslow.
Länk
Länk
Jag höll mig vaken i stort sett hela historien och hängde med bra i den ganska enkla engelskan. Några intressanta vändningar och ett ... slut gör att tiden inte kändes bortkastad. Men måhända blir historien bättre i en Z4...
För egen del kan jag tänka mig att spela den i bilen för familjen under någon resa, trots varningen "Parental Warning: some story content may be unsuitable for young children."

/Udo Dirkelsniff

Länk
Jag lyssnade faktiskt på den i bilen men förstod inte riktigt vitsen med det. Slutade lyssna efter drygt halva, inte enbart på grund av historien ska tilläggas. Om det är så att den blir bättre mot slutet kanske jag ska lyssna igenom hela trots allt.

Mvh Johan
Jag gillar det faktum att BMW erbjuder folk nånting kulturellt och gratis, men ställer mig samtidigt lite frågande till det faktum att en bok kräver uppmärksamhet, även om den är i ljudformat. Musik kan man "ha på i bakgrunden" vilket känns svårt med en ljudbok, då själva syftet ju är att följa en berättelse. Sen kan jag inte sticka under stol med att det stör mig att ljudkvalitén är så pass dålig - ~39 kbps.

Slutsatsen blir att jag personligen föredrar Mercedes variant "Mixed Tape" Länk där man får ca 70 minuter musik.
Missade ju att berätta om travesteringen på det gamla Fantomet uttrycket: -Det är ingen hund det är en varg, som i denna historia blev till: - Det är ingen bil det är en BMW... och det är väl det jag kommer att ta med mig från denna historia.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Gött att man bor i VINSLÖV. Nästan samma ju! :)
Nu finns nummer två för nedladdning Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Dear Udo

The Debt by Simon Kernick. The third in the series of specially-commissioned audio books from BMW.

Boxer, Billy, needs to pay off his errant cousin's vast gambling debts to local loan shark, Jim 'The Crim' Sneddon. However, he's short and is forced at gunpoint to use his pride and joy, a brand new BMW 7 Series to make up the total. He is determined to get it back. But, to do so he has to fight his way past Jim 'The Crim's' goons, an errant MP and a Slovakian hostess.

To listen to The Debt, narrated by Burn Gorman, go to bmw-audiobooks.com where you can download the latest BMW Audio Book.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Dear Udo,

BMW Audio Books presents Cold Cold Heart, the new audio book from Karin Slaughter, author of best-selling novels Blindsighted and Kisscut.

For twenty years, Pam did her duty as loyal, compliant wife. She and John shared their friends, their careers, and a son - for richer for poorer, for better for worse. Until the day tragedy struck their family and John betrayed his wife in the most public of ways, walking away to a lucrative new life.

For three years John becomes richer while Pam becomes poorer; John's life becomes increasingly better while Pam's becomes worse. But then a reversal of fortune brings them back together, and Pam gets the chance for a revenge John could never have dreamt of ...

Cold Cold Heart by Karin Slaughter, narrated by Megan Dodds. Now available to download from bmw-audiobooks.com.

Please click on this link if you wish to unsubscribe. If this link does not work, please cut and paste this link into your internet browser:

/Udo Dirkelsniff

Länk
Hans Andersson
Finns nu 4st böcker för nedladdning ,har själv provat lyssna på den första boken körandes bil och jag körde lite lugnare än vanligt ?

hea
Lyckades vinna hela serien då BMW nyhetsbrev hade utlottning av X antal boxar. Satt framför datorn när mejlet kom så jag hann svara snabbt. Hörde ingenting på en vecka och trodde att jag inte vann men så damp den ner i brevlådan i förrgår. Ska börja lyssna på böckerna idag.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.