|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt dörrhandtag på förardörren vill gärna hänga sig lite i öppningsläget. Någon som har tips om vad man kan göra? Räcker det att smörja vid handtagsfästerna eller måste man justera det på något sätt? Kan det ha med anordningen för sänkning av rutan vid öppning att göra? Det gäller en E36 320i cabrio. Handtagen ser väl likadana ut på alla E36-or skulle jag tro. Vore jättetacksam för tips från någon med erfarenhet! Wargen | |
| Har det här problemet kommit efter hand eller har det varit så ända sen du köpte bilen ? | |
|
Nej, när jag köpte bilen i september var allt okay. Märkte tendensen för några dagar sedan, men det verkar som om det nu blir värre och värre för varje dag. Wargen |
|
|
Min bil betedde sej så där när jag köpte den, men när användningen ökade försvann problemet. /Jonas |
|
|
finns en gummi plug på sidan (låskistan) prova i lossa och spänna på den funkade för mig... Länk |
|
| Jag hade samma symtom på min förra E36. På den var orsaken att den rörliga delen av hantaget låg för tajt emot en gummilist som sitter i hantagets underkant. Listen sitter alltså på kansten av dörrplåten i urgröpningen för fingrarna. | |
| Samma problem med mina dörrhandtag. Har varit inne hos återförsäljaren två ggr. De har smort upp handtagen och nu fungerar det bra. | |
|
Tack för alla tips! Ska kolla om något av dessa förslag funkar imorgon. Ha det gott! Wargen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.