|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte när jag var ute och körde idag att tempmätaren steg lite förbi normalt, för att sedan gå tillbaka, därefter stiga till strecket efter normalt. Stängde av bilen och lät kallna, kontrollerade vätskenivån som var låg. Fyllde på och testade igen, tempen steg och försökte med att vrida upp värmen i kupen, kom ingen värme alls. Fick stanna 2ggr för att ta mig hem, lät aldrig nålen gå förbi strecket efter normalt, förutom i en lång backe på hemvägen, gick endast lite förbi så svängde snabbt som satan in på min parkering och stängde av motorn. Detta räckte dock för att det skulle börja koka när jag stängt av motorn, men endast ytterst lite. Termostaten är ca 1.5år gammal. Vad tror ni felet är? Toppen borde ha klarat sig va? Tacksam för svar! | |
|
Trycksätt systemet så du ser var det läcker. Är det torrt under bilen så ger jag mitt bud på topppackningen.. /Anton |
|
|
eller spricka i toppen Börna bör man annars dör man |
|
|
var med om en liknande sak för någon vecka sedan, vilket inte var värre än en ispropp i kylsystemet, körde bilen varm och lät den sedan stå en stund och gjorde sedan om det ett par gånger så tinade det upp. Såg därefter till att ha fullgod glycolblandning i bilstackarn. Såpass att den numera borde tåla 70 minusgrader *lol* Kan vara värt att kolla iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.