|
|
|
|---|---|
| Har inhandlat ett par 18x9,5" till min 325 touring 02:a hade tänkt lägga på 235x40 på dom, kommer det att ta i i skärmarna??? fälgarna har et35 | |
|
235/40 kommer se konstigt ut för det första på en så bred fälg.. Et35 med 235 är i yttersta laget. Jag har et38 m 235 på min E46T -01 och de tar i med "fel" däck, alltså olika fabrikat är olika breda. Jag hade dunlop först, tog i. Nu har jag pirelli, tar inte i. Visserligen är min bil ordentligt sänkt om du kollar i mitt galleri. Men jag tror att det kan funka med 235 på et35, fast det kommer se skumt ut på fälgen. 9.5" fälg bör ju ha 255 iaf.. och då går det inte. Undersök annars om det finns utrymme att svarva av fälgarna. En seriös firma ser direkt om det går utan att fälgen blir svagare. hmm mkt text... Diesel-räsern /Rickard |
|
| Skrev fel fälgarna är 18x8,5 et 35....låter det bättre om man sätter 235:or på dom? | |
|
8.5" i bredd är mkt bättre för 235:or..! Då borde det funka istort sett utan problem, lite beroende på vilka däckfabrikat du väljer.. Är bilen sänkt något? Diesel-räsern /Rickard |
|
| Det är sport chassie från fabrik, vet inte hur mycke den är sänkt, den ser mycke lägre ut än syrrans som inte har sport chassie! | |
|
okej, men är den inte sänkt mer än så är det nog ingen fara.. min är ytterligare 20mm lägre.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.