|
|
|
|---|---|
Anton |
Går det att fixa till täckglasen eller är det bara att byta? |
|
Det är nog bara byte som gäller, det blir ju en miljon små gropar efter stenskotten och dessa är för djupa för att det ska gå att polera bort, dessutom bryts ju ljuset sämre med slitna glas vilket leder till sämre ljusutbyte. Mvh Micke t |
|
| En glasmästare kan nog polera upp det, men jag vet inte vad det kostar, ring och fråga, men det är nog billigare att byta... | |
djhenk |
Jag har samma problem med mina täckglas, men Need For Speed har bra pris på nya! Runt 650:- /st. |
|
Hej!! Håller med djhenk, köpte till min av Tobbe för 675:-/st, orginal !!!,och det blev hur snyggt som helst, kommer från Bmwspec i Dk. inte mycket att "klydda" med ! /Mvh Per |
|
|
Kollade också upp detta och fick saret att det fanns tre olika typer på framlysena på E-36:an och att dat skilde på täckglasen. Antingen var det Osram, Bosch eller ett tredje märke. Hade själv Bosch, det skulle sedan också skilja på priset. Blev jag lurad eller, de sa ungefär typ 1300/st för Bosch. Skulle vara ba att höra någon annans åsikt om detta. |
|
|
Jag saknar "brus-pluppar" (bra ord), på mina glas. Antagligen för att det är en tidig årsmodell. Sitter det pluppar på glasen man köper nya nu eller är det olika beroende på fabrikat? Funderar på att byta också.... Mvh Anders S. |
|
| kolla vad nfs.nu tar för dom!! | |
djhenk |
De tre olika fabrikaten på Täckglas (som jag känner till) är: ZKW, Bosch och Hella. Enligt Tobbe på NFS, så kostar Bosch till en E36 coupé / Cab. 620:- /st. Vilken leverantör sa 1300:- /st??? BMW originaldel kostar 995:- /styck exkl. packningssats! Det bör tilläggas att de täckglas som NFS säljer är faktiskt lika mycket "original" som de glas BMW tillhandahåller. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.