AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.379

är inte e36 coupe övervärderade?

Ac
383
Acous
e21 318i -82
många av bilarna är mer än 10 år gamla och de kostar i regel över 40000, är inte det för mycket? är det så hög efterfrågan på dessa? eller ska man bara pruta gärnet och få ner dem till omkring 25000som jag tycker är rimligt?
jag pratar om årsmod ca 92-95, minst 318 is
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
håller med dig till 100%

dem är övervärderade ...jag tycker oxå att dem borde ligga runt 25-35 000
beroende på modell o miltal

BMW M-POWER
Man skall också komma ihåg att annonseringspris och försäljningspris är två helt skilda saker. Vad jag förstått är de fyrcylindriga bilarna rätt populära idag pga sina låga driftskostnader. Just 318is coupe har alltid varit eftertraktad då den kombinerar sportiga egenskaper med ekonomi. Runt 30kkr bör man absolut kunna hitta ett vettigt exemplar i brukskick.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tillgång och efterfrågan styr priset när det är marknadsekonomi...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Tycker allmänt att det i denna del av forumet blandas in alldeles för mycket personliga åsikter. En värdering på ett forum bör rimligtvis vara det generella marknadsvärdet på en bil utifrån ett, oftast litet, antal parametrar.

Efterlyser fler resultat på försäljningar! Det är nämligen fakta! :o)

En bil är värd så mycket som nån är beredd att betala för den!
Real Power: Parametrarna som styr ett generellt marknadsvärde på en bilmodell är de som ErikW nämner. Jag håller med dig, jag hade gärna sett de egentliga slutpriserna, fast jag är rädd för att det ibland kan bli känsligt för många att erkänna hur mycket de egentligen fick för sina klenoder.
"Alla" men färsk körkort suktar efter en E36 Coupé och dom hör väl kanappast till den smartaste konsumentgruppen. Blank och fin, vill ha, krossa spargrisen, osv... Länk

Ac
383
Acous
e21 318i -82
jag är inte så osmart PowerMac ;-)

men de flesta e36 coupeer kostar mellan 40 och 80000 kr. det får man en e46 för idag, mindre motor men ändå...tycker det är galet, men antagligen prutas det en hel del.
Vem betalar 80000 för en så gammal modell?

Är det bara jag som tycker att en stilren original E36 (även tidiga) är snyggare än en E46 och har en bättre kvalitetskänsla? Jag tycker heller inte det är vettigt att betala 80-100´ för en E36 men många bilar tycker jag är otroligt prisvärda. I min värld finns det få bilar som är så snygga som en original 328 med original M-paket, 16" paralell-eker, skinn och bara vita blinkers.

Sålde nyligen min silverfärgade E36 320-93 med 8000mil i nära nyskick. Där fick jag en bil i toppskick med underbar kvalitetskänsla och härlig komfort.. automat, skinn, klima + det normala Och denna bilen kostar under 50´. Då kan jag omöjligt tycka dom är överprissatta. Dock håller jag med om att ägare till just 318IS (som många prissätter som en raritet) ofta är ute och drömmer.

Slutsats, jag betalar gärna "mycket" för en fin E36 med rätt utrustning och baserat på erfarenhet efter att ha sålt 4st så vet jag att dom går att sälja vidare sen.
Förtydligar jämförelsen med E46. Jag menar sena E36 mot tidiga E46.
En 318is för 50' är ju riktigt prisvärd om man jämför med denna:

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
3D Pinball:

Han måste ha fantasi den killen:-)
Vem skulle betala 200 000:- för den bilen när dem flesta går runt 125-140 000 :- i den klassen......

Runt 135 000 - 140 000 skulle nog vara det rätta priset om man vill sälja bilen

BMW M-POWER
-d
299
-dB
130i -07
vill man ha mycket bil för pengarna, får man leta efter ett annat märke, eller hur 3D Pinball.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Personligen så är just Mycket bil för pengarna man får när man köper en lite äldre Bmw!En fin E39 för småpengar och kvalitet som håller 10 år efter den rullade av banden även lång milare har "känsla" kvar.

Mpower
Tror inte det är många som får de summorna de begär. Jag sålde själv min E36 325i (tidig årsmodell, sedankaross) för 35tkr och det tog ett halvår innan rätt köpare dök upp. Då hade den bilen helt nytt ställbart chassi, nya bromsbelägg runtom m.m. De E36or som jag sett på annons på Blocket för vettiga pengar skapar då inte något köpsug hos mig. Bilar som har gått 25k mil och som är renoveringsobjekt. Känns som det krävs rätt plats och rätt tillfälle för att göra en bra affär på en E36 (i Sverige) idag.

/Olof

Sportsfahrzeug aus München
Sålde min 320 coupe -92 igår, 23500 mil svart sportskinn, ny bes, ny ruta, allmänt bra skick, fick 35000:-
Kan tillägga att jag inte ens behövde annosera
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.