|
|
|
|---|---|
|
Hade tidigare en 318iT 02 där jag hade en aktiv baslåda baktill och plockade remoteströmmen från antennförstärkaren "där bak til vänster" (vit sladd). Bytte till en 325XiT också 02 och tänker att jag skall göra samma sak igen - MEN på denna bilen har samma kabeln ström HELA TIDEN bilen är igång (på den gamla var det radion som slog på strömmen i kabeln) - que???? Någon som råkat ut för detta och hur löste ni det då? Jag vill bara att steget skall va på när radion är igång - blir jag tvungen att dra remote direkt ur min Business CD där framme eller finns det någon annan "lämplig" kabel där bak? Om direkt från headunit - är den kabeln också vit, och hur drar jag lämpligast kabeln genom bilen? Måste man pilla itu mycket i instrumentbrädan för att få genom kabeln (cd:n är lätt att ta ut, det vet jag)? Vill ha bas NU! :-) | |
| Det gör väl inget om bassteget är påslaget fast stereon är avstängd , den drar ju knappt nån ström på tomgång ändå , ta remote från den ändå , lär ju inte vara ström på den när tändningen är avstängd eller? | |
| Om du kollar under panelen på vänster sida i bagageutrymmet så sitter det en antennförstärkare där, den vita kabeln som går in i den är remote. | |
| Oj, sorry, kanske ska läsa allt du skrivit först, men det där verkar inte vara rätt, den är inte på hela tiden på min bil | |
|
Helt skumt detta.... mätte en gång till igår: Med tändingnyckeln UR så var det så att radion funkar som av/på för spänning på den vita sladden, precis som det gjorde på min 318iT -02. MEN... och nu blir det kul... med tändningnyckeln/bilen igång, så matas den vita sladden ALLTID med spänning, oavsett om radion är igång eller ej. |
|
|
Har en E46 98a.. Behöver oxå remote till mitt slutsteg, men vet inte var jag hittar den. Vad pratar ni om? Antennförstärkare osv? Kan ni förklara lite närmre... Har förövrigt både växlare och navi där bak, så kablarna används kanske redan(?)! Tackar! |
|
|
Ville bara berätta att jag fått igång slutsteg och baslåda! Jippiiee! Tog remote-strömmen från en kabel till vänster som sitter vid växlare och navi. Där låg en klump kablar som inte var kopplat, där var även en vit/lila kabel och med den fungerar det alldeles utmärkt. Steget startar när jag vrider på "radio"-läget! Kanon!! Tack folke! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.