AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
394

518i årsmodell 1988!

Tjenare!
Jag har fått ett kanon erbjudande, jag ska få köpa en 518i för 2000:- (nej den är inte stulen ;o)

Den har gått 29000 mil och han har för ca 1 år sedan bytt: avgassystem, bromsklossar, vattenpump, bromsledningar. Den har ett par skavanker: läckande bränsle slang, löst batteri, trasig lampa i bromslyset. Sommar och vinterdäck ingår och bilen är i hyffsat skick...motorn ska tydligen vara i kanon skick.

Är detta en bra deal?
Finns det något jag bör akta mig för?
Vill egentligen bara ha en bil jag kan rulla runt med ett tag utan att den trillar ihop och frågar nu om det är värt pengarna!

Ha det!

Mats
Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
Är det en E-34?
Om ja.
köp!!!!

KÄRLEK KOSTAR!
Skojaruuu...KÖP!
Givetvis finns det en hel del att akta sig för om man köper en bil för 2000:-, det ska det finnas...

Suverän A till B bil, bensinsnål och rymlig. Ingen prestandahäst precis, men då köper man nog en annan...
Billiga res. delar. Mycket finns att få tag i på skrotarna dessutom.
518i slow mobil
Billiga reservdelar e inte exakt något som stämmer på 518i, en tändkabel kostar ju 175kr..... Så billig i reservdelar e den inte...

Full gas, jag i extas =)
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
En tändkabel på BMW eller Mekonomen kanske, men på Biltema får du hela satsen för 199:-
Tror väl ändå inte man köper dyrare grejer än nödvändigt till en bil för 2000:-!
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
2000 kr är ett helt okej pris. De felen du beskrev verkar ju inte vara så farliga heller.

Dessutom åker man väldigt skönt i en e28.

Jag köpte min för 6000kr och då med nya vinterdäck cd stereo mm. Min jar gått 19000 mil och spinner på fint.

Köp den !
518i slow mobil
Jo, fast minbil skall vara kvar! I ett bra tag framöver... Så då kan jag kosta på lite dyrare delar... Fast tändkablar köper jag ej!

Full gas, jag i extas =)
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
323E21terror
Det kan omöjligen vara en E34 då 518 modellen kom först 1990, men det spelar ingen roll för åtgärdar du de petitesser som finns så kommer bilen att ge mycket tillbaka som tex skitbillig att äga, köra, och reparera i jämförelse mot de med sexa i.

farten är min drog
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
KÖP!!!
sålde min 518iS -88 förra året och den var knappast i något superskick (stötdämparebyte stundade, byte bussningar, glapp i ratten, skeva bromsskivor) för 14.500 kr.

Ta vara på ett sådant erbjudande!
Det är ju knappt man får en gammal reservdelsbil till det priset... och här har du en fullt fungerande som det verkar på mig.

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.