AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.661

Fönsterhissar Z3 2,8

es
49
esmir
Z4 2,5si 06
635d 3,0d 09
Tar gärna emot tipps för att fixa till detta

Fönsterhissarna går segt ner på båda sidor dock mycket värre på förar sidan knappt att man får ner den. Det är dock bara de första cm uppifrån som det går trögt sen går det bra.
En grej till på förarsidan går inte rutan upp med automatik det gör den dock på den andra sidan.
Vilken sida är det fel på ?
Just det en grej till som iofs inte har med hissarna att göra
På tomgång så skakar bilen till ibland och jag får ett ljud som låter som ett dunk (kommer troligtvis från ljuddämparn) varvtalet rör sig inte utan står stabilt. Vad kan det tänkas vara ? nåt stift som hoppar ? nåt annat kanske ?

Tackar och uppskatar alla tipps och förslag
På min bil var det enkelt att fixa de långsamma fönsterhissarna, jag strök lite silicon på listen som sitter mot den lilla trekantiga rutan. Sen slutade det gnissla och rutorna glider upp och ned hur fint som helst.

/Fredrik
Kolla att inte gummilisten på utsidan har vikt in sig och sitter i fönsterspringan. Det hände mig att den vek sig med resultat att fönstret gick segt.
Visa användare
34
Jankey
Z3 coupé 2.8 -00
Fönsterna skall åka upp automatiskt så det är den på förarsidan som inte funkar som den skall..
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Men jag trodde bara fönsterhissarna åkte upp med automatik på Z# Coupé?
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
De åker upp per auto även på min 1.8 cab, men det funkar väl bara om man "pillar snabbt på knappen" - inte om man håller in den en längre stund? (då stannar den när man släpper knappen) ...eller e jag helt ute o snurrar :-)

______
Joel - Länk
ka
204
kaell
330xi -01
Sensorn som känner om dörren är öppen eller ej hade frusit fast på min nu när minusgraderna sjönk under -10. Det kan du kolla genom att se ifall ljuset tänds i coupen när du öppnar dörren (förutsatt att du har ställt in knapparna på det).

__
Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
To
84
TobbeMalmgren
320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96
X3 3.0 -05
318 is E36 -96
VW 1303s -74
VW Golf V5 -99
VW Golf 3 GTI -93
VW Caddy -89
SAAB 99 - 80
Jag har ett liknande problem... på förarsidan går rutan endast ner om man hjälper till och trycker i bakkant... kan skenan ha lossnat eller fått ig nån tryckare?

upp går det hur bra som helst.. tvivlar på att det skulle räcka med silikon då det inte gnisslar.....

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
På min Z3c har jag två lägen på knapparna. Trycker man lite löst går inte fönstret ner med automatik, trycker man hårdare känner man att man kommer förbi ett litet hack i knappen och fönstret går ner/upp med automatik.

/// Viktor
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Tobbe! Ta bort dörrsidan sen kolla hur den beter sig omöjligt gissa sig till problemet, då kan du se var det kärvar om det är något annat mekaniskt fel. Lycka till. //Z3Kent

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.