|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att skaffa nya basar /bas! Funderar på en Dls ur 10" någon som har erfarenhet av den basen! Vet någon vars man kan köpa färdiga Baslådor me Dls ur 10an? Tips på kanske annan Bra bas! | |
| Begagnat kan finnas färdigt med låda , annars är det bara att köpa färdig byggd låda på BRL t.ex deras slutna 20L som du mont ett basreflexrör i enl DLS rekommendationer. | |
|
Tror att basen är ett bra val! /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Ingen som har dom själv? Som har hört dom? Ingen som rekomenderar någon annan bas! |
|
Robsarve |
Hur mycket effekt har du? Vad skall de spela ihop med? I vilken kaross? |
| Jag har haft en UR 15 en kort tid, låter fint, och har ett rejält tryck. | |
|
Har en e36 sedan. Har funderat på ett Mds twelvhundre steg men vet inte öppen för förslag. |
|
|
Twelvehundred är bra om man köper det begagnat för runt 2000 kr eller mindre. =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
Robsarve |
I den karossen har man om man inte har skidlucka i stort sett bara två val: 1. bandpasslåda upp genom hathyllan. 2. baslåda riktad bakåt, högtalarna i hatthyllan ur. I båda fallen skulle jag leta efter en bas som passade bättre i sluten låda än UR10 (som låter trevligt i rätt låda, men har lite klent tryck för sin prisklass) |
|
Robsarve: Då har jag en fråga vad, hur ska jag göra! Vad rekomenderar du att man ska byta till? Vad skulle du göra? Vilken bas skulle du välja? |
|
|
Jag har skidlucka. |
|
|
Kan rekommendera Cerwin Vega V-Max 10", riktigt bra tryck till bra pris. Länk |
|
|
Steg till de då? Svårdrivna? Låda? |
|
|
Det finns många bra basar som fostage , jbl , infinity mm . Men de är förstärkaren som gör mest .. så om du efter ljud satsa på ett steg som gör ett bra jobb med kräm , då får du ljudet oxå.. ström starkt helst !! |
|
| Dls steg är ett bra alternativ , de finns , men priset är ju de hur mycket man vill ge ... | |
Robsarve |
Basar finns det ju hur många som helt, jag gillar ju de jag importerar... ;-) Men har du skidlucka så öppna den, Bygg en kubisk basreflex till din UR10 med både port o bas framåt i samma vägg. Sätt dubbla lager 4 mm asfaltsmatta på baksidan av ryggstödet och se till att täta ordentligt mellan låda och ryggstöd. |
|
Om man har Coupen med "ventilerad" hatthylla =) och vänder bas samt portar i en vanlig basreflex upp mot hatthyllan??? Är det ett bättre alternativ att vända både bas och portar bakåt? Hade tänkt skärma av innersta delen av bagaget och låta element och portar peka rakt upp mot hålen i hatthyllan. Lådan skulle bli basreflex isf... Basen är en DLS MW12 och steget DLS RA50... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.