|
|
|
|---|---|
|
Tycker att min E90 320 slukar en del soppa. Man kan köra mkt snålt på landsväg med "ägg under pedalen" men det drar snabbt iväg när man kommer till stan. Ligger nog runt litern om man kör normalt, dvs lite skoj... Skulle vara intressant att veta verklig förbrukning ni andra har! 320, 325, 330... | |
|
min 328:a -96:a 0,9l/milen blandad körning. Min förra pärla :-) Länk |
|
|
1,6 fram å tillbaka till jobbet ;) haha 320 -95 automat! motorn hinner inte ens bli varm ;) Bmw hell yeah! |
|
| Går att köras snålt med "ägg under pedalen"... men snittförbrukningen enl. färddatorn ligger på 0.9 nu under vintern. | |
| min 330 drar just nu 1.0l/mil blandad körnining i umeå och det har varit hyfsat kallt. här helnöjd | |
| Olausmaximus, hur mycker varierar förbrukningen beroende på körsätt? Min 320 verkar variera mellan 0,55 och över litern. Misstänker att 330 har ännu större spann och kan gå upp till 1.5 i stan? | |
|
Min 325i -02 har snittat 1,1 med 80% i stadstrafik. När vi åkt på tur så har det snittet blivit 0,8. |
|
|
1,3 liter milen. Gasar mycket och gärna. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
nu på vintern ligger jag på 1,06 Men har testat att köra lite lugnare och då kommer jag runt 1,0-1,02. På sommaren ligger jag runt 0,90-0,95 med 18", sen går det att snål åka om man vill det, men inget kul. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Min 320i cabrio ligger på strax under 0,9 l/mil nu på vintern och då blir det mest korta turer i sta'n. Wargen |
|
|
1,03 ska det stå så klart... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
1,03l/milen fick jag det till, har slagit ut det på 300 mil, större delen, ca 85% av det har varit i stadstrafik, inte kört så lugnt heller så jag är nöjd. |
|
|
Har pendlat 15 mil om dagen senaste tiden. Å har snittat på 0,85 l/mil. Ett par mil stad i det. Tycker det är helt okej för en så gammal bil. mvh |
|
|
Ligger runt 0,85 l/mil vid blandad körning. Tycker det är helt ok. Vid ren landsvägskörning har jag legat på ca 0,7l/mil. /bassplayer |
|
|
0,84 vid sista tankningen. (0,87 enligt färddatorn) Men då har det funnits lite tanke för att köra ekonomiskt. Annars ligger det oftast runt 0,9-0,95. Senast har det varit mest trist "kökörning", 2 mils pendlande i 70km/h. /chni |
|
| Vbns är tjejen som kört till jobbet på veckorna och jag som finkört på helgen lite längre sträckor... ingen hårdkörning alls.. har inte haft bilen mer än 3månader så jag har inte hunnit prova så mycket annat än försiktig finkörning. Tror nog det kan dra iväg om man börja gasa | |
| Min 318 2,0 Touring -03 har jag uppmätt (ej datorn alltså) till 0,77 motorväg (ca 120-130 km/h). Landsväg 70-90 km/h betydligt mindre. Vid stadskörning i Sthlm, korta sträckor och med massa kallstarter drar den omkring 0,95-1l/milen. Min motor, och troligen också nya 320 4-cyl, drar väldigt lite om man är försiktig men inte lika snål vid ständiga start och stopp. Och vad jag kan se kostar kallstarterna en hel del soppa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.