|
|
|
|---|---|
|
Hej, tackar för ett bra forum. Jag är nybliven ägare av en Sv såld 530 Touring -02 med endast en tidigare ägare som jag kom över till ett riktigt bra pris. Jag är helnöjd med bilen men låt oss säga att den gamla ägaren och jag inte riktigt har samma inrednings-smak. Det är beige skinnklädsel i bilen som är helt ok och själva instrumentpanelen där hastighetsmätare, varvräknäre m.m sitter är svart. Resten av instrumentbrädan är hemskt brunaktig i färgen och till detta är listerna i guldliknande lack. Inte snyggt alls tycker jag. Listerna har jag sett här på forumet att man kan byta för en 4-5000 :- men eftersom jag ändå måste lämna in bilen för att koppla ur airbagen på passagerarsidan så tänkte jag höra mig för hur svårt/dyrt/smart det är att passa på att byta hela överdelen till en svart instrumentbräda. Detta innebär även att de övre panelerna till samtliga dörrar även måste bytas ut. Vad tror ni, är det värt det? Tacksam för svar. | |
|
Knappast. Kan tänka mig att det kostar 20-30000 att byta allt om det ens är möjligt. /M Min bil: Länk |
|
|
ja, om det ens räcker?? tror inte riktigt att det e värt det heller, tyvärr.. MVH//Joni M-Power... |
|
|
Du får nog skönast miljö i bilen om du byter till mörka trälistrer och lär dig leva med beige bräda...hör med en tapetserare, de kanske kan klä överdelen av brädan med svart skinn! Det hade ju varit lite snyggt..... /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.